ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערה בקהילה

קנדה: חרדית נפסלה לרוץ למועצה בגלל שמירת השבת

המפלגה השמרנית בקנדה הצביעה על פסילתה של מועמדת חרדית למועצת העיר ת'ורנהיל בטענה כי שמירת השבת שלה תקשה עליה לייצג ולקיים את תפקידה

קנדה: חרדית נפסלה לרוץ למועצה בגלל שמירת השבת
בחירות. אילוסטרציה צילום: unsplash

ב-3 במרץ הצביעו ראשי המפלגה השמרנית בקנדה (CPC) על פסילת מועמדת יהודייה אורתודוכסית מלהתמודד בת'ורנהיל, אזור עם אחת האוכלוסיות היהודיות האורתודוכסיות הגדולות במדינה, כך כתבה חני אריה ביין במייל ששלחה לתקשורת ולתושבים.

"כמובן שאני מאוד מאוכזבת", כתבה חני אריה-ביין והוסיפה: "אני מוצאת את זה מזעזע שבימינו יש פסילת מועמדות בגלל שמירת דת".

נראה שההתנגדות למועמדותה של חני אריה-ביין בת'ורנהיל נקבע ב-24 בפברואר, בגלל "נושא שמירת האמונה שלה". גורמים רשמיים שונים במחוז ת'ורנהיל הסבירו שוב ושוב כי כ"שומרת שבת קפדנית יהיה קשה או בלתי אפשרי עבור חני אריה-ביין לבצע את תפקידה במערכת הבחירות הקרובות", והוטל ספק ביכולתה לייצג כראוי את ת'ורנהיל בפרלמנט, אם תיבחר.

במייל שהפיצה כתבה חני אריה-ביין, כי היא מגנה נמרצות "על זכותם של שומרי שבת להישאר נאמנים לשמירת דתם תוך השתתפות כחברים שווים בחברה רב-אתנית, רב-דתית וסובלנית", היא כתבה כי "התחושה ששומרי שבת אינם יכולים, או לא צריכים, לשאוף לתפקיד ציבורי במדינה זו, היא סוג של קנאות אנטי-דתית, טהורה ופשוטה", חני אריה-ביין, תהתה, "האם זאת הדרך להדיר מישהו מהשתתפות בחיים הציבוריים?.

"אני מבין שהאליטה המקומית בת'ורנהיל הרגישה מאוימת מהמועמדות שלי, אך חלה עלי החובה להגן הן על זכותי להתמודד, והן על זכותם של התושבים להחליט בעצמם מי צריך לייצג אותם" כתבה חני אריה-ביין. "ימי חסימת המרחב הפוליטי של מועמדים צריכים להסתיים יש לאפשר לחברים המקומיים להחליט מי מתאים לייצג אותם".

חמתם של המתנגדים לחני אריה ביין עלתה לאחר שהיא זכתה לתשומת לב ציבורית בבחירות הפדרליות בשנת 2019, כאשר הובילה מחאה קולנית נגד מועד הבחירות הפדרלי שנקבע מראש 21 באוקטובר 2019, ויצא בתוך חגי סוכות מה שהקשה במיוחד על הצבעה של יהודים שומרי תורה מצוות. לאחר מאמציה של חני אריה-ביין, ועדת הבחירות בקנדה לא שינתה בפועל את מועד הבחירות, אך כן הקלה על המצב בכך שהן סיפקו מקומות הצבעה בימים נוספים בשכונות נבחרות. הם גם התייעצו עם חני אריה-ביין ברשימת החגים היהודיים כדי שזה לא יקרה שוב בעתיד.

קנדה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד