י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"החזרה לשגרה מרגשת"

הפרוייקטור פרופ' נחמן אש: ניתן יהיה לוותר על המסכות בשטח פתוח

בצל שורת ההקלות הנוספת בהגבלות הקורונה ופתיחת המשק, התראיין ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש והבהיר כי האכיפה תתמקד כעת במקומות סגורים ובאכיפת בידוד לשבים מחו"ל | "מרגש לראות את הציבור חוזר, למה שהכי קרוב לחיים נורמליים. יחד עם זאת יש חשש"

הפרוייקטור פרופ' נחמן אש: ניתן יהיה לוותר על המסכות בשטח פתוח
שגרת קורונה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם פתיחת המשק והתקדמות בפעימות הנוספת בהקלות של נגיף קורונה, התראיין הפרוייקטור הפרופסור נחמן אש ל'כאן 11' והתייחס גם לצורך בעטיית מסיכה באוויר הפתוח. לדברי ממונה הקורונה, אפשר יהיה לוותר על המסכות באוויר הפתוח - החשיבות שלהן שם נמוכה. יודגש כי מדובר בהצהרת כוונות, ולא בשינוי הנחייה. עוד הבהיר אש, כי המדיניות היא לאכוף יותר את הבידוד לשבים מחו"ל ואכיפה במקומות סגורים. 

פרוייקטור הקורונה הוסיף ואמר: "זה מרגש לראות את הציבור חוזר, למה שהכי קרוב לחיים נורמליים, אך מצד שני יש חששות מעלייה בתחלואה. הלחץ מלמטה לפתוח היה מאוד גדול, ומבחינת ציבורית היה קשה מאוד לדחות".

הפרופ' אש התייחס גם לביקורת הרבה על כך שההנחיות לא ברורות ומונגשות לציבור: "יש הרבה אי בהירות אבל נוציא הבהרה, אנחנו רק בהתחלה. אם ניקח את המסעדות כדוגמה אז בפנים אפשר לפי התו ירוק ובחוץ תו סגול. קבענו גם אחוזי תפוסה ומרחק בין השולחנות, זה לא פשוט אבל זה ברור".

עוד הוסיף הפרוייקטור: "בשלב הזה כשאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה אנחנו מעדיפים לשמור על מקדם ביטחון נוסף עם המסכות וכללי הריחוק החברתי".

מנגד ראש קבינט המומחים של מגן ישראל פרופסור רן בליצר הביע הסתייגות בריאיון לקרן נויבך בכאן רשת ב' והבהיר כי הפתיחה נעשתה על דעת משרד הבריאות. הסיכון הוא בר ניהול, זה הדבר הנכון לעשות. אך מנגד המהלך יעלה את ה-R מעל ל-1. ואפשר היה לחכות עם ההתכנסויות ההמוניות.

 

נחמן אש מסכות אכיפה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד