י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קווי אופי שונים

האם כדאי להפסיק את הזוגיות בגלל החשש מקשיי העתיד?

ישנם זוגות המגלים מיד לאחר הנישואין כי קווי האופי שלהם שונים זה מזו, ובעקבות כך צופים בקשיים וסיבוכים שהעתיד טומן להם, האם נכון להפסיק את הזוגיות לפני הגעת הילדים המשותפים? ומה נכון לעשות?

האם כדאי להפסיק את הזוגיות בגלל החשש מקשיי העתיד?
טבעת צילום: pixabay

שאלה: אני ואשתי נשואים יחסית טריים, עדיין אין לנו ילדים. בתקופה האחרונה גילינו שיש בכל אחד ואחת מאיתנו אישיות וקווי אופי שונים זה מזו, ובעקבות זאת אנו צופים בבחינת איזהו חכם הרואה את הנולד, את הקשיים והסיבוכים שהעתיד טומן לנו. האם נכון להפסיק את הזוגיות כבר עכשיו, לפני שיהיה לנו ילדים משותפים?   

תשובה:

הקב"ה ברא שוני בין הגבר לאשה הן באופי הן באישיות, שבעצם גורמים לשוני אדיר בגישה ובהסתכלות הרוחנית והגשמית על החיים, ומתוך כך בני הזוג חוששים שמא לא יוכלו לגשר על פערי הגישות האלה.

נראה לנו שהאופי של בני הזוג כ"כ שונים הם, עד שאין חיבור ביניהם. ואכן כן, קיים שוני גדול ביניהם, הגבר יותר שכלי ואילו האשה יותר רגשית, ועל האופי הזה נבנים ונוספים כל החוויות שכל אחד ספג במשך חייו, והושפע עליו בין במודע ובין שלא במודע.

היופי שבזוגיות הוא בכך ששני בני הזוג משלימים זה את זה. כדי להשלים אחד את השני אין צורך להיות זהים, אלא יש צורך להיות שונים וללמוד לקבל את השונות הזו, מתוך ידיעה ששונות זו משלימה את מה שחסר אצלי ואצלה.

לדוגמא: אם הבעל הוא טיפוס מתלהב וחי, וזורם עם הזרמים שפוגשים אותו בכל מקום, ואילו האשה היא מאופקת יותר, הקשר ביניהם יכול להביא להרבה מאוד קונפליקטים. אולם, אם נצא לדרך בחיבור שני המזגים השונים האלו במבט חיובי, הרי שהספונטאניות שלו יכולה לעורר אותה לפעילות חברתית ערה יותר. מצד שני, במקרים בהם יש צורך ביותר בשיקול דעת ורצינות, הרי שהאופי הרציני שלה, יכולה להביא אותו לשיקול דעת ולהחלטות נכונות.

אומר הקב"ה: "לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו". ה' יוצר את האשה, כדי שתהיה לאדם בת ברית וחברה לחיים. אך הקב"ה אינו אוסף שוב עפר מן האדמה, כי ליצירת האשה יש תכנון שונה. הקב"ה מרדים את האדם ולוקח ממנו צלע מצלעותיו, לאחר מכן צר עליה בשר ויוצר את האשה.

אדם מתעורר מהתרדמה שנפלה עליו לקראת הניתוח הראשון בעולם, ורואה את חוה. מיד מחליט האדם לקרוא לה 'אשה' כי מאיש לוקחה זאת, מאחר ורואה שהיא דומה לו בדמיון ובהתנהגות רק שהיא בגירסה נשית. אדם מבין שהאשה נוצרה ממש מתוכו, מגופו ונשמתו. אדם חש כי לאחר התרדמה שעבר לאחרונה משהו חסר בו, איזה חוש של רגשיות נעלם ממנו, הוא יותר מידי מחושב, לא כמו שהיה לפני התרדמה.

אדם מחליט שזו היא בת הזוג עבורו, היא היחידה שמתאימה לו להיות בת זוג, כי היא ממלאת את החסר הזה שהוא חש עתה בנפשו. יש בה הרבה מאוד רגש, יש בה תכונה שנעלמה ממנו, תכונת הרגשנות. לכן היא תשלים אותו, בכך שהוא עם המחשבה השכלית יחד עם הרגשנות שבה, יחליטו את החלטות הטובות ביותר לאנושות. אדם קולט שהקב"ה יצר עבורו במיוחד בת זוג שהיא חלק ממנו, ועל ידי ההתחברות שלו עמה הוא יהפוך להיות יצור מושלם.  

מאת: הרב דניאל פנחסוב, מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

זוגיות נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד