י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסור להישאר בבית

היוצר הברסלבאי: "ביד רועדת אשים ט' בקלפי"

אם המצב כל כך קשה, ונבחר ציבור שלנו בתפקיד רם כל כך, מסיעת שלומי אמונים הנפלאים ורבי המעש, עומד בחוסר אונים כזה, כנראה שחייבים למצא חדר בבית אחר שלא כפוף לבעלי שליטה

היוצר הברסלבאי: "ביד רועדת אשים ט' בקלפי"
סמוטריץ' ובן גביר צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אברהם לייב בורשטיין, אמן ויוצר מחסידות ברסלב, כואב את הסיאוב באגודת ישראל, לא סולח על מאורעות אומן, זועק את קיפוח החסידויות הקטנות, אך מצהיר: אסור להישאר בבית בבחירות. הימנעות מהצבעה = הצבעה ללפיד. יש אלטרנטיבה ועלינו לעשות בה שימוש כמה נקודות בקשר לבחירות הללו בעיני חרדי אגודאי שורשי מדור דור, שלא קשור לסיעות והחסידויות החזקות השולטות במפלגה, משרותיה, תפקידיה.

השיתוק שאוחז במפלגת אגודת ישראל, זה עשרות שנים, עקב מלחמות פנימיות מעל ומתחת השולחן, לנוכח אי קיום בחירות פנימיות שיתנו מענה הולם לכל קבוצה.

התחושה שהבית שלי, כבר לא בדיוק שלנו אלא של כמה אחים גדולים וחזקים שהשתלטו על הבית והרכוש.

התחושה שהמפלגה, נציגיה, גם במוניציפלי, משרת רק את המוסדות, בתי כנסת, חינוך, מקוואות, זה חשוב מאוד כמובן, אבל משאיר את היחיד באין אונים מול מערכות מימסדיות טוחנות.

התעלמות מוחלטת מקהילות קטנות, בעיתוני המגזר הרשמיים, המודיע ואפילו המבשר שהוקם בגלל החרמה דומה, מביאה למרמור והרחקה גם של אנשים מחוץ לקהילות הקטנות הללו כמו; סלאנים, ויזניץ ר' מנדל, וכו', לאחרונה קצת השתפר אבל לא מספיק.

כחסיד ברסלב, שדווקא מיוצגת מוניציפלית בצורה ראויה גם עבור כלל הקהילות, כמו רובינשטיין בביתר, בן שעיה במודיעין עלית, גלבך בצפת, הפעם עקב מחדל ההונאה של נציגינו מאגודה ובעיקר מש"ס (נתניהו לא חסיד, לא מצופה ממנו לצאת מכליו כדי לאפשר נסיעה לאומן כשהיא מסוכנת לדעתו) חלקים עצומים, בכל רחבי החסידות, חושבים על מחאת ישיבה בבית, ללא הליכה לבחירות.

לא מבינים שאי בחירה זו בחירה בלפיד בנט ליברמן.

אבל אין דור יתום.

אני דווקא כאגודאי מאה שנה, מאמין שכדי לתת למאיר פרוש ושלומי אמונים כוח להביא ליושר ובחירות פנימיות אחת ולתמיד, צריך לעזוב בצער את הבית לתקופה, ולשכור חדר אצל ההגון והדתי מבין המפלגות, וזה בצלאל סמוטריץ, שהוכיח עצמו ביושר ומעש.

ידי תרעד לבטח, אבל תשים את האות ט' כנראה, בקלפי.

ובדוגמא אישית;

הפרט שמלמד על הכלל כולו.

אם יכול להיווצר מצב שר' יוסי דייטש סגן ראש העיר, ידיו כבולות מלתמוך במפעלי תרבות חרדיים,  כמו אגודת הכליזמרים, שמוציאה את מיטב נגני היידישקייט לציבור משך עשרות שנים, למרות שמשך שנים מכיר בזה, תומך, מבטיח, מעודד, הוא לא מצליח אפילו לקבוע פגישה עם הגברת רג'ואן ששולטת ללא מצרים על כל תקציבי התרבות הכלליים והחרדים, בגלל וטו שמטיל יועץ השר לענייני תרבות, (אדם ששייך למשפחה של הישוב הישן, קנאים שלא קשורים לאגודת ישראל, או לכל מוסד ממשלתי אחר,  בכל זאת הוא בעל המשרה החשובה משך שנים רבות, נבחר במכרז חשאי שוב ושוב, עם קשרים טובים עקב צידוד בהרב שך זצ"ל נגד ראש ישיבה מתחרה בפונוביז) שמשליט אימה על כל פקידי התרבות  ממסדיים ומנהלי איגודי תרבות חרדיים פרטיים.

אם המצב כל כך קשה, ונבחר ציבור שלנו בתפקיד רם כל כך, מסיעת שלומי אמונים הנפלאים ורבי המעש,  עומד בחוסר אונים כזה,  כנראה שחייבים למצא חדר בבית אחר שלא כפוף לבעלי שליטה.

אברום לייב בורשטיין.

בצלאל סמוטריץ אברהם לייב בורשטין אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד