י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נערכו בדיקות

לאחר אסון הזפת: אלו החופים המותרים לרחצה

משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות ערכו בדיקות במים על מנת לבדוק את כשירותם לפעילויות ספורט ובין היתר שחיה בחופים הפזורים לאורך רצועת החוף של ישראל לאחר אסון הזפת הגדול שזיהם את חופי ארצנו

לאחר אסון הזפת: אלו החופים המותרים לרחצה
חיילים מתנדבים לנקות את החופים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר אסון הזפת הגדול שזיהם את חופי ישראל. במקביל לחקירה והפעולות המשפטיות מול הספינה שזיהמה את חופי ארצנו, ניהלו משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות בדיקות במים על מנת לבדוק את כשירותם לפעילויות ספורט וכן היתר שחיה בחופים הפזורים לאורך רצועת החוף של ישראל.

במהלך הימים האחרונים התקבלו תוצאות תקינות מדיגום מי הים, ולכן ניתן לבצע פעילות ספורט המותרת בשגרה בתוך המים, הודיעו הערב (ראשון) נציגי המשרדים.

עם זאת בנוגע לפעילות בחופי הרחצה: במספר חופים הסתיימו פעולות הניקיון, וכמות הזפת נמצאה תקינה. 

לאור זאת, משרדי הפנים והבריאות מעדכנים שניתן לחדש את הפעילות בחופים הבאים: נהריה - גלי גליל צפון. עכו - ארגמן, תמרים. חיפה - בת גלים-תחנה מערבית, חוף הכרמל-תחנה דרומית, דדו זמיר-תחנה 1. הרצליה - נוף ים, השרון. תל אביב - תל ברוך דרום-תחנה 1. אשדוד - לידו, אורנים, קשתות, ריביירה. אשקלון - דלילה צפון, דליה דרום, פארק לאומי אשקלון. חוף אשקלון - זיקים

לגבי שאר החופים - פעולות הניקוי נמשכות, והציבור מתבקש שלא להגיע לפעילות בחופי הרחצה. נציגי המשרדים עדכנו כי עדיין תיתכן הגעה לחופים של כמות זפת מסוימת ששקעה בסמוך למים הרדודים.

יצוין כי במרבית החופים עונת הרחצה טרם החלה, והרחצה בחופים שאינם מוכרזים – אסורה, שכן אין בהם שירותי הצלה. המשרדים עוקבים אחר המצב, ויעדכנו את הציבור בהתאם.

כזכור לפני כשבועיים נפלטו כמויות גדולות של גושי זפת טרייה מהים בחופי מועצה אזורית חוף הכרמל (הבונים, מעגן מיכאל, נווה ים). בימים שלאחר מכן התפשט הזיהום לאורך כל חופי ארצנו וגם חופי לבנון הצפונית לנו.

זפת בחופי חוף כרמל. צילום: רט"ג 

הזפת היא תוצר של פירוק והתגבשות נפט, שמנים ומוצריהם. בדרך כלל זו תוצאה של השלכה פיראטית לים מאונייה חולפת, לעיתים במרחק רב מחופי ישראל, או זפת ישנה ששקעה והורחפה בסערה.

המועצה האזורית חוף הכרמל מפעילה את תוכנית החירום המקומית שלה לטיפול בתקרית מקומית של זיהום חופים בשמן.

חופים זפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד