י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקולות הפריכים

המרצה מנתח: כך נתניהו ראש הממשלה הבא

יואל ישורון, מרצה למדעי המדינה במכללה האקדמית אשקלון, פרסם מאמר מיוחד לאור תוצאות הסקרים האחרונים, והחריש העמוק אותו עושה נתניהו ביישובים הערביים ומנתח מנקודת מבטו - איך נתניהו מנצח את הבחירות הללו

המרצה מנתח: כך נתניהו ראש הממשלה הבא
נתניהו בכנס הליכוד צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הבוקר (ראשון) פורסם בערוץ 12 סקר מנדטים דרמטי שהעניק שווין גושי, בין גוש ביבי לגוש רק לא ביבי. יואל ישורון, מרצה למדעי המדינה במכללה האקדמית אשקלון, פרסם מאמר מיוחד לאור תוצאות הסקר.

כזכור, על פי הסקר, זו הייתה מפת המנדטים אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 29, יש עתיד 20, תקווה חדשה 12, ימינה 12, המשותפת 9, ש״ס 8, ישראל ביתנו 7, אגודת ישראל 7, העבודה 7, כחול לבן 5, הציונות הדתית 4.

לאור כך פרסם ישורון את התובנות לאור תוצאות אלו. התובנה הראשונה: "נתניהו מצליח בקמפיין מושכל להפוך את הקרב, לקרב ראש בראש מול יאיר לפיד. זאת, על אף שלפיד מנסה מתחילת הקמפיין להצניע את עצם התמודדותו לראשות הממשלה, וזאת עושה לפיד במטרה לשמור על סער בגודל בינוני של 14-15 מנדטים כדי לייצר רוטציה בניהם. אבל, נתניהו הצליח בחלק מהמשימה כשלפיד עולה ל-20 וסער יורד ל-12 ובסקר אחר ל-11".

תובנה נוספת: "הירידה של סער והיותו שווה כוחות לבנט היא המשך של מגמה , שלדעתי, רק החלה. ככל שלפיד יעלה (והוא יעלה) וככל שנתניהו יגביר את מסורת שתיית המנדטים- סער ובנט ירדו".

עוד הוסיף: "אני מעריך שככל שלפיד יעלה יגרום הדבר ביישורת האחרונה לכך שגם בני גנץ לא יעבור את אחוז החסימה (לפיד ישתה ממנו 1-2 מנדטים)".

יואל ישורון. מתוך פייסבוק.

"כל עוד העבודה עם מירב מיכאלי עולה וניצבת על 7 מנדטים זה בא גם על חשבון מר״צ. לא במקרה, יצא ניצן הורוביץ עם הכרזתו שהצדיקה את החקירה נגד ישראל בביה״ד הבינ״ל. הורוביץ רוצה לקושש קולות ערבים שיצילו אותו. מטביעה" ציין עוד ישורון.

בשלב זה עבר ישורון לסקר את 'הקולות הפריכים': אצל סער (בעיקר) ואצל בנט אחוז גבוה של מנדטים פריכים משמאל ומימין. על כך בונה נתניהו בקמפיין - להוריד ממנו גם אנשי ליכוד וגם תומכי שמאל החונים אצלו (ונתניהו רוצה שיעברו ללפיד).

נתון נוסף: "הסקר שהתפרסם היום ב'ישראל היום' מצביע על כך ש-79% ממצביעי הליכוד בטוחים שיבואו להצביע. מדובר באחוז גבוה לעומת מערכות בחירות בעבר, ומה שמעודד בוודאי את נתניהו". ובנוסף: "בניגוד למה שהתפרסם ב'ישראל היום', דווקא אחוז גבוה של חרדים ומצביעי הציונות הדתית יבוא להצביע, מה שיביא להערכתי לכך, שש״ס ואגודה יסיימו עם 16-17 מנדטים והציונות הדתית תעבור את אחוז החסימה".

עוד ציין כי: "נתניהו החל את הקמפיין בסוף השבוע עם כנסי ענק פרונטליים ובזום (ובלייב בפייסבוק) עם כמות של 3,000-4,000 משתתפים!!! במטרה לשלהב את תומכיו במעוזי הליכוד. וכן, קיים רק היום 6-7 כנסים בקרב הישובים הבדווים בנגב (והערב בבאר שבע) עם גדולי השייח׳ים הבדווים שהשפעתם אדירה".

"הערכתי, ואני שב ומעריך, כי נתניהו יצליח לגרוף בין 2 עד 3 מנדטים במגזר הערבי (בסקר עומק של מכון סטאט.נט בקרב מצביעים ערבים זוכה הליכוד ל-2.2 מנדטים). נתניהו יגיע ללפחות 35 מנדטים" הצהיר ישורון, וסיכם: "אם אחוז ההצבעה של מצביעי הליכוד יגיע ל-79% כפי שפורסם, נתניהו הוא ראש הממשלה הבא. סער ובנט ירדו למס׳ מנדטים חד-סיפרתי. עתידה של מר״צ וכחול לבן לוט בערפל עם סכנה ממשית שלא לעבור את אחוז החסימה".

בנימין נתניהו ממשלת ישראל בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021 יואל ישורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד