י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עכשיו זה רשמי

רוב הישראלים שינו את דעתם לרעה על המגזר החרדי בתקופת הקורונה

סקר הליגה נגד השמצה לרגל ועידת ישראל ללכידות חברתית מגלה כי החברה הישראלית הולכת והופכת למפולגת שיא | יותר מ-50% מהישראלים שינו את דעתם לרעה כלפי המגזר החרדי בעקבות משבר הקורונה

רוב הישראלים שינו את דעתם לרעה על המגזר החרדי בתקופת הקורונה
חרדים מול מחסום משטרתי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סקר עמדות חדש בקרב הציבור הישראלי שמפרסמת הליגה נגד השמצה מגלה כי שיא של 81 אחוז מהישראלים מאמין שהחברה בישראל מפולגת יותר ויותר וכי השסעים בתוכה מתרחבים. נתון זה מהווה עלייה ניכרת בהשוואה לסקר שנערך לפני ארבע שנים, אז החזיקו 69 אחוזים מהישראלים בדעות אלה.

בסקר נמצא כי כמחצית מהציבור בישראל שינה את דעתו לרעה כלפי המגזר החרדי, בשל תפיסותיו לגבי התנהלות הקהילה החרדית בזמן משבר הקורונה.

רק מיעוט מהנשאלים – 31% - רואים בחרדים בישראל "חלק אינטגראלי" מהחברה הישראלית. זוהי ירידה משמעותית לעומת 43 האחוזים שאמרו כי החרדים הם חלק אינטגראלי מהחברה הישראלית בשנת 2019, לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

"נתוני הסקר, שנערך בתקופת משבר הקורונה ועל רקע אי יציבות פוליטית מתמשכת, משקפים תחושה הולכת וגוברת של אזרחי ישראל כי החברה הישראלית מפולגת מאי פעם וכי האירועים הללו לא רק חשפו אלא אף העמיקו את הקיטוב והפילוג", אמרה קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל. עוד הוסיפה: "העלייה בסנטימנט השלילי כלפי מגזרים שונים בחברה הישראלית, כמו גם חוסר הרצון לאחד כוחות בין מגזרים – הן פוליטית והן חברתית – צריכים להדאיג כל אדם שחוסנה, בריאותה, לכידותה וערכיה הדמוקרטיים של ישראל חשובים לו".

עוד עלה מהסקר, כי 81 אחוזים מהנשאלים מאמינים שהחברה הישראלית מפולגת או מפולגת מאוד. רק 4 אחוזים השיבו כי החברה הישראלית מאוחדת או מאוד מאוחדת. נתון זה מהווה עלייה עקבית בקרב אלו הסבורים שהחברה הישראלית מפולגת מאז הסקר הראשון שנערך בשנת 2017, אז 69% אמרו שהחברה הישראלית מפולגת.

לדברי המשיבים, הגורמים התורמים ביותר לפילוג הם: ההנהגה הפוליטית של ישראל (90 אחוז מבעלי הדעה) מדיה חברתית - אינטרנט, פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ וכו' (84 אחוזים) אמצעי התקשורת המסורתיים: רדיו, טלוויזיה, עיתונות (84 אחוזים) רבנים והממסד הדתי (74 אחוזים)

לשאלה, האם האזרחים הערבים בישראל הם חלק אינטגרלי מהחברה בישראל, רק 30 אחוז מבעלי הדעה השיבו בחיוב. ו-61 אחוזים מאמינים כי צבא ההגנה לישראל תורם יותר מכל לאחדות בישראל.

הליגה נגד השמצה קורונה המגזר החרדי המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד