י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אי ירוק פוליטי

בבואכם לקלפי: המכשיר שיבדוק אם יש לכם קורונה

המכשיר הנייד של חברת סופיה פועל באישור ה-FDA ומשרד הבריאות, והוצב במרכז הלוגיסטי באזור התעשייה של חבל מודיעין לתקופת הבחירות. המטרה היא להיעזר בפתרון של בדיקות מהירות עם תוצאה מיידית בתוך 15 דקות

בבואכם לקלפי: המכשיר שיבדוק אם יש לכם קורונה
מכשיר סופיה צילום: באדיבות המצלם

הבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו השנה בצל המאבק בנגיף הקורונה מחייבות היערכות שתאפשר את ניהולן המאתגר. במסגרת זו, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, הצטיידה בטכנולוגיה של סופיה לביצוע בדיקות מהירות לקורונה ביוזמת מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס.

המכשיר הנייד שפועל באישור ה-FDA ומשרד הבריאות, הוצב במרכז הלוגיסטי באזור התעשייה של חבל מודיעין לתקופת הבחירות. המטרה היא להיעזר בפתרון של בדיקות מהירות עם תוצאה מיידית בתוך 15 דקות, כדי להגן על בריאותם של עובדי הועדה ולמנוע אובדן ימי עבודה בתקופה הקריטית, לצד המשך מבצע החיסונים הלאומי.

הטכנולוגיה שפועלת בוועדת הבחירות המרכזית היא מתוך המלאי הקיים של מאות מכשירי סופיה שמשרד הבריאות כבר רכש. בדיקות הקורונה הן משאב לאומי מוגבל וחיוני והקצאתן מבוצעת בהתאם לתיעדוף הלאומי.

ההליך מתבצע בדיוק כמו באיים הירוקים באילת ובים המלח, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות, על ידי צוות רפואי של חברת מדיצ'ק הפועל על פי הנחיות משרד הבריאות לשימוש בטכנולוגיה של סופיה. השיטה מאפשרת לשמור על תפקוד רציף ושוטף של המערך ומגינה על צוות העובדים המסור.

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל האמריקאית, בעזרתה ניתן לבדוק כ – 100 איש בשעה ולקבל תשובה בתוך 15 דקות.

מדובר בבדיקה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הבדיקה מבוססת אנטיגן, מזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה עם 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לווירוס וגם את יתר הזנים החדשים והמוטציות המדאיגות שהתפתחו.

סופיה עברה בישראל תיקוף על אלפי נבדקים, צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות מהירות והפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה לפני הגעת החיסונים. על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות, הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על נבדקים בעלי תסמינים, 72% לנבדקים ללא תסמינים.

עד כה כבר הותקנה הטכנולוגיה בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים. גם חברות הייטק ומפעלים בארץ אימצו את המכשיר המתקדם במטרה למנוע אובדן ימי עבודה, לצד המשך ההתחסנות העובדים.עוד יצוין, קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם, אשר מפעילה קו טלפוני מקצועי בנושא שילוב בין חיסונים ובדיקות מהירות במקומות עבודה, המיועד לרופאים תעסוקתיים, מנהלי משאבי אנוש ומנכ"לים.

סופיה בחירות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד