ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צרות בתחתית

למרות אחוז החסימה המאיים: מרצ לא תפרוש מהמרוץ בשום מחיר

שבועיים ויום נותרו לבחירות ובמפלגות הרואות את אחוז החסימה מעליהן נכססים הציפורניים במתח ועצבנות | 'מרצ' הודיעה כי ב'שום מחיר' היא לא תפרוש מהמרוץ. ועל מפלגת 'הכלכלית' מופעלים לחצים מרובים על מנת שזו תכיר במציאות העגומה שלה

למרות אחוז החסימה המאיים: מרצ לא תפרוש מהמרוץ בשום מחיר
ירון זליכה/ניצן הורוביץ צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

המרוץ לבחירות לכנסת ה-24 מתחמם מיום ליום ומגיע לנקודת השיא. כאשר כל מחנה מנסה למזער עד כמה שניתן את איבוד ושריפת הקולות על ידי מפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה.

בצד השמאלי של המפה אחרי שהעבודה לאחר היבחרה של מרב מיכאלי ליו"רית התייצבה הרחק מאחוז החסימה, וכך גם כחול לבן של בני גנץ המתרחקת אט אט מהקו המאיים. חשף הערב פרשן 'חדשות 13' רביב דרוקר את המתרחש בשתי המפלגות הקטנות בשמאל עליהן מופעלות לחצים על מנת שתפרושנה מהמירוץ.

לדברי דרוקר הערב (ראשון) בערוץ 13 גורמים במרצ הבהירו, כי למרות הלחצים הרבים, אין בכוונת המפלגה לפרוש מהמרוץ לכנסת 'בשום מחיר', תוך התעלמות מהסכנה הטמונה בכך שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.

דרוקר ציטט גורמים במפלגת השמאל הקיצונית, הטוענים שבידיהם סקרים פנימיים שבהם מפלגתם דווקא מקבלת יותר מ-3.25% מקולות הבוחרים.

גם במפלגה הכלכלית של הפרופסור ירון זליכה קיים לחץ פנימי גדול של חלק מהחברים הקוראים למנהיגי המפלגה להכיר במציאות ולפרוש לאור המצב העגום של המפלגה המשתקף בסקרים.

יצוין כי מוקדם יותר היום, מספר 3 ברשימת המפלגה, הפרופסור יורם יובל, הודיע שאם המפלגה לא תתחזק בסקרים עד לתאריך 16 לחודש, הוא יסיר את שמו מרשימת המועמדים כדי לא לפגוע בסיכויים להחלפת נתניהו.

מנגד, הבהיר דרוקר, רוב הקולות במפלגה דווקא מבהירים שאין בכוונתם לפרוש, גם באם מצבם בסקרים לא ישתפר. גורמים אלו טוענים כי לתפיסתם חלק גדול מהמצביעים שלהם שייכים לגוש הימין, כך שגם אם לא יעברו את אחוז החסימה, הם לפחות יאבדו יותר קולות של הימין, והמחנה להפלת נתניהו בעצם לא ייפגע.

אחוז החסימה מרצ ניצן הורוביץ ירון זליכה רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד