י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הציון שלא נסגר במשך השנה החולפת

260 שנה להסתלקותו של רבי גרשון מקיטוב זי"ע

החל מהערב יציינו בעולם החסידות את יום ההילולא ה-260 להסתלקותו של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע, גיסו ותלמידו של הבעל שם טוב זי"ע, הטמון במרומי הר הזיתים. המונים יעלו לפקוד את ציונו המסוגל להיפקד בדבר ישועה ורחמים

260 שנה להסתלקותו של רבי גרשון מקיטוב זי"ע
המצבה של הרהק מקיטוב שחודשה השנה צילום: באדיבות המצלם

השנה יציינו את ההילולא בסימן של 260 שנה מיום הסתלקותו לשמי מרום, במשך השנה החולפת שעם ישראל בכל מקומות מושבותיהם היו צריכים לרחמי שמים מרובים, פקדו רבים את הציון הק' להפקד בדבר ישועה ורחמים, וזכו לראות ישועות גלויות מעל דרך הטבע, ביניהם עקרות שנפקדו, חולים ששכבו על ערש דווי שנתרפאו לגמרי, מעוכבי שידוך שבנו את ביתם ועוד רבים.

אגודת "ישועות בקיטוב" הפועל במשך כל ימות השנה לרווחת הפוקדים את הציון הק' ומביא את בשורת המקום הקדוש לציבור הרחב, תעמיד במקום דרכי גישה מהדרין, וסככה מוצלת ותאורה במשך כל היממה, אבטחה תשהה במקום בכל עת ההילולא.

באגודת "ישועות בקיטוב" מציינים פרט מעניין שבהילולא שנה שעברה, שבעקבות המצב היו העולים לציון מתי מספר, זכו הפקדים לראות אצלם נפלאות ממש.

מיום שני בערב – ליל ההילולא ינהרו חסידים ואנשי מעשה לציון הק' בהר הזיתים, מול ציון האור החיים הק', ויעתירו לישועות הכלל והפרט, ההילולא תמשך רצוף עד יום שלישי בערב שלמחרת.

בפרט שהרבה חולי ישראל מתייסרים במיטת חוליים, הורים רבים לא יודעים את עצמם כאשר צאצאיהם נפלטו מהמסגרות, ועדיין לא נושענו ממידת הדין המתוחה על העולם כולו, ובשעה כזאת שלא זכינו להגיע לציונם של הרבה מצדיקי הדורות שבזכותם אנו קיימים, נקדיש תפילה מיוחדת לישועה פרטית וכללית.

כידוע הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע יה אחד המיוחד מחכמי הקלויז בבראד, התקרב לגיסו אור שבעת הימים מרנא הבעל שם טוב הק' זיע"א ונהיה לתלמידו המובהק, ובהמשך עלה לארצנו הקדושה ונשתקע בירושלים מול מקום המקדש, וקבע לימודו בחברותא עם רבו האור החיים הק' זיע"א.

בשנה האחרונה נתגלה חיבור בקבלה מרבינו הק' שעדיין לא נתפרסם, ובו הערות מאת המקובל האלוקי הגה"ק רבי יצחק זרחיה אזולאי זיע"א (אביו של החיד"א), שהוא היה החברותא שלו בקבלה, בעז"ה יצא הספר הק' ויאיר את עולם הקבלה.

רבינו הק' זי"ע נטמן בחלקה הספרדית בהר הזיתים, כי בימים ההם לא היה ישוב אשכנזי בעיר הקודש, לכך הקבר נמצא בחלקה מול ציון האור החיים הק' זיע"א.

הציון הק' שתמיד היה מקום לשפוך שיח לפני שומע תחינות עמו ישראל ברחמים, נעלם ברבות הימים עד שבחסדי שמים גילו את מצבת קבורתו בשלמותו עומד במקומו ע"י הרה"ח ר' יעקב שלום גפנר זצ"ל שבנה מצבה חדשה במקום, בשנת תשע"ח שופץ הקבר וסביבתו במימון "קרן שטרן –ירושלים" מיסודו של ר' משה שטרן הי"ד מאונגוואר ורפאל שטרן ז"ל מלונדון.

הסעות לרשות המתפללים - במתכונת מהדרין, תצא כל חצי שעה מרח' שמואל הנביא 79 בתחנת האבן ליד סדיגורה, ביום שני (ליל ההילולא) מהשעה 6.30 בערב עד השעה 11.30 בלילה, ביום שלישי (יום ההילולא) מהשעה 11.00 בבוקר עד השעה 6.30 בערב.

כאן המקום להודות ולהוקיר את העסקן הנמרץ רב פעלים לתורה וליראה הרה"ח ר' נחמיה הויזמן, איש אמונם של צדיקי הדור, העושה ומעשה למען הקודשים אשר בארץ קדושי עליון מצוקי ארץ נ"ע, ובפרט לציונו הק' של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זיע"א בהר הזיתים שנכנס לעובי הקורה בברכת צדיקי הדור שליט"א למייסד את אגודת "ישועות בקיטוב", הפועל ללא לאות למען החזקת המקום והרווחת פוקדי הציון.

שמו המלא לתפילה לאזכרה ולהדלקת נר הרה"ק רבי אברהם גרשון בן רבי אפרים זיע"א

זכותו הגדול יעמוד לנו ולכל ישראל.

רבי גרשון מקיטוב יום הילולא הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד