י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל פסח

חבר הפרלמנט החרדי דורש מהממשלה להקדים את ההקלות

לקראת חג הפסח דורש חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך מהממשלה להקדים את ההקלות הצפויות כדי שגם היהודים יוכלו לחגוג את חגם בצוותא אך כמובן תחת מגבלות כלשהם

חבר הפרלמנט החרדי דורש מהממשלה להקדים את ההקלות
מיכאל פרייליך לאחר הניצחון צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי בבלגיה, מיכאל פרייליך, דורש משר הפנים ומשר המשפטים, להקדים את ההקלות בשבוע אחד, כדי שגם היהודים יוכלו להתפלל יחד בחג הפסח הבעל"ט.

במכתב ששלח חבר הפרלמנט החרדי אל השרים הוא כותב כי נראה שהממשלה מתכננת להביא הקלות בהדרגה, לדוגמא, החל מ-1 באפריל, 50 איש יורשו להשתתף באירועים דתיים במקום פתוח.

"אלו כמובן חדשות טובות עבור המתפללים הנוצרים שכן זה יום לפני יום שישי בו הם חוגגים, יחד עם חגיגות הפסחא הנוצריות". פרייליך מציין כי הוא ביקש משר המשפטים, האחראי על שירותי הפולחן, ושר הפנים, האחראי על ביטחון הציבור, "להקדים את ההקלות בשבוע אחד, כדי שגם המתפללים היהודים יוכלו לקיים את החובה הדתית שלהם דרך תפילה מכבדת, אך עם זאת בטוחה מקורונה".

פרייליך כותב כי "עם כל הכבוד לפעילויות תרבותיות כגון קונצרטים ומופעי מחול, חופש הדת הוא זכות יסוד ושלא ניתן להזיז את תאריכי החגים".

"אני חוזר על הבקשה לבטל את ההגבלה של 15 איש לכל תפילה ולאפשר מספר מסוים של אנשים בהתבסס על גודל המקום, בקשתי הוגשה בפרלמנט כך שהשרים חייבים לספק תשובה רשמית, אני מקווה שהם יגיבו בחיוב לעניין זה, אמשיך לעדכן אתכם בתשובות ובינתיים אני מאחל לכולם פסח כשר". כך כתב לקהילות.

מיכאל פרייליך חג הפסח בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד