ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הרוויח מאות אלפי יורו

חבר פרלמנט יתפטר בגלל שערוריית מסיכות

חבר הפרלמנט הגרמני נכנע ללחץ בעקבות גילויים כי חברתו הרוויחה מאות אלפי יורו על עסקאות לרכישת מסכות פנים אותם עוטים בימים אלו מפני נגיף הקורונה

חבר פרלמנט יתפטר בגלל שערוריית מסיכות
אילוסטרציה צילום: pexels

מחוקק מהאיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) מפלגתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (CDU) יתפטר בקרוב לאחר שחברתו הרוויחה מאות אלפי יורו בעסקאות לרכישת מסכות פנים. ניקולאס לובל הודיע ​​אתמול (ראשון) כי יתפטר מתפקידו בפרלמנט בסוף אוגוסט ולא יתמודד שוב בבונדסטג. הוא גם הודיע ​​על הפסקת חברותו המיידית בקבוצה הפרלמנטרית של מפלגת המרכז-ימין והגיש התנצלות.

לובל אישר ביום שישי כי הוא מעורב בעסקים שעסקו במסכות פנים. על פי הדיווח בתקשורת הגרמנית, החברה שלו הרוויחה עמלות של כ-250,000 אירו (300,000$) בגין תיווך בחוזי מכירה של מסכות בין ספק במדינת באדן-וירטמברג לשתי חברות פרטיות בערים מאנהיים והיידלברג. "אני לוקח אחריות על מעשי ומקבל את ההשלכות הפוליטיות הדרושות", אמר הפוליטיקאי בן ה-34 לאתר DW.

סוזן אייזנמן, פוליטיקאית בכירה ממפלגתו אמרה למגזין 'דר שפיגל' כי "לא מקובל שחברי פרלמנט יתעשרו במשבר החמור הזה". הוא לא היחיד שעומד תחת ביקורת קשה, חבר פרלמנט בוואריה מתמודד עם טענות דומות.

המקרה של לובל אינו הראשון להרעיד את גוש המרכז-ימין. ג'ורג' נוסליין, מחוקק בולט באיגוד החברתי הנוצרי, מפלגה שתומכת בקנצלרית, עומד בפני בדיקת שחיתות בקשר לעסקאות רכישת מסכות, הוא מכחיש מעשים לא חוקיים. ביום שישי אמר עורך דינו של נוסליין כי הוא לא יתמודד לבחירה מחודשת בספטמבר והוא מוותר על תפקידו כסגן מנהיג הקבוצה הפרלמנטרית של האיחוד.

גרמניה מסכות פרשת שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד