י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משווייץ עד ירושלים

אבל: ראש ישיבת באבוב בלונדון הלך לעולמו

מירושלים הגיעה הלילה הידיעה על הסתלקותו של הגאון רבי אברהם שטרנבוך זצ"ל ראש ישיבת באבוב בלונדון רבות בשנים; לאחר שחלה ונחלש בשנים האחרונות והוא בן 90 בפטירתו. 'בחדרי חרדים' על מסכת חייו של ראש הישיבה שהיו חטיבה אחת של הרבצת תורה עשרות בשנים

אבל: ראש ישיבת באבוב בלונדון הלך לעולמו
הגאון רבי אברהם שטרנבוך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים הגיעה בלילה הידיעה על פטירתו של הגאון רבי אברהם שטרנבוך זצ"ל ראש ישיבת באבוב בלונדון שנים רבות שהסתלק לבית עולמו בגיל 90.

בשנים האחרונות נפל הרב שטרנבוך למשכב לאחר שעבר אירוע מוחי והלילה מצבו הידרדר והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגר"א שטרנבוך זצ"ל נולד בשווייץ לאביו הרב ר' יצחק רעחל שטרנבוך זצ"ל, מעסקני ההצלה הידועים בשנות הזעם, שבנה בית של תורה וחסד במסירות נפש, כידוע ומפורסם. ואמו מרת רעכא שטרנבוך ע"ה בתו של הגאון רבי מרדכי רוטנברג זצ"ל אב"ד אנטוורפן לפני השואה. 

בבית זה בשווייץ אביו היה המארח של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בהיותו לבדו בשווייץ. כמו כן  אמו מרת רעכא שטרנבוך ע"ה, להיות השדכנית של הגראי"ל זצ"ל עם הרבנית תמר שטיינמן ע"ה.

בבחרותו למד בהיכלה של ישיבת פוניבז' בבני ברק שם היה תלמיד חביב לרבו ראש הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי רפאל פלדמן זצ"ל רב בלונדון והרב שטרנבוך קבע את מקום מגוריו בירושלים, הוא היה מקורב למרן הרב מבריסק זצ"ל והיה לומד בחברותא עם הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק. 

לאחר מכן חזר לשווייץ ולאחר מכן לגייטסהד באנגליה ומשם ללונדון, ברבות שנים מונה לכהן כראש ישיבת באבוב בלונדון שם העמיד אלפי תלמידים בתורה ובדרך הישר. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות, חתנים וצאצאים, בין בניו: הגאון רבי אליהו חיים שטרנבוך הדיין של חסידי באבוב- 45 בירושלים וראש ישיבת 'תורת בנימין' בדאבוס, הגאון רבי יצחק שטרנבוך ראש כולל קאלושיץ ויו"ר ועד ההלכה בארגון 'תינוק בריא', חתניו: הגאון רבי ישראל ברזובסקי רב קהילת סלונים בביתר ובנו של האדמו"ר מסלונים, והרב פרלוב האדמו"ר מנובומינסק. 

מסע הלוויה הערב (שני) בשעה 19:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן בחלקת גליציה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באבוב לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד