ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זה לא תחקיר"

גדעון לוי נגד אורי משגב: "מסע ציד נגד חרדים" • האזינו

בראיון למענדי ביתאן תקף איש השמאל גדעון לוי את התחקיר השקרי באולפן שישי נגד החרדים וטען כי מתנהל מסע ציד נגדם. "כל פעם אני מופתע לראות את השמחה החרדית הגדולה כשמישהו מבחוץ מצדד בהם. זה רק מראה לי את עומק השנאה וההסתה נגדם" | האזינו

גדעון לוי נגד אורי משגב: "מסע ציד נגד חרדים" • האזינו
גדעון לוי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בראיון לתוכנית הבוקר הפופולארית 'מענדי ביתאן' ב'כאן מורשת', תקף עיתונאי 'הארץ' ואיש השמאל גדעון לוי את התחקיר האנטי-חרדי של אולפן שישי בו נטל חלק עמיתו לעיתון אורי משגב. לוי תקף את "התחקיר" באופן קשה וציין כי לו ולמשגב יש חילוקי דעות קשים במגוון נושאים.

לטענת לוי, באותה מידה יכלו אנשי "התחקיר" לבוא לרבי עקיבא בבני ברק ולראות שיש שם הרבה חרדים ולעשות תחקיר שמדינת ישראל מלאה בחרדים. "כולם יודעים שבטיסות לניו-יורק יש תמיד מלא חרדים. זה לא תחקיר רציני", אמר לוי.

"שנים אני כותב בעד החרדים", ציין איש 'הארץ', "וכל פעם אני מופתע לראות את השמחה החרדית הגדולה כשמישהו מבחוץ מצדד בהם. זה רק מראה לי את עומק השנאה וההסתה נגדם".

לוי, שבאופן טבעי אוהב להגן על מיעוטים, המשיך לעמוד כחומה בצורה מול ההתקפות הקשות נגד הציבור החרדי: "יש מסע ציד נגד החרדים... יש ציבורים שלמים שחיים על שנאת חרדים, וכלי תקשורת שמלבים את זה", ציין.

לוי לא חסך בביקורת כלפי החרדים והתנהלותם במהלך המגפה, אך הדגיש את הסיקור המוטה והמוגזם לו הם זוכים בתקשורת: "החרדים הם לא רק הקורבן בסיפור. במעשיהם השנה הם תרמו לא מעט לשנאה נגדם. אבל יש מספיק שמבטאים את הזעם עליהם. צריך גם לדבר על הצד השני, שיש שנאה מובנית נגדם בגלל שונותם שמובילה לסיקור מוגזם ובחלק מהמקרים גם שקרי".

 

 

גדעון לוי מענדי גרוזמן אלי ביתאן כאן מורשת אורי משגב עיתון הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד