ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ערעור המשטרה התקבל

הוארך מעצרו של החשוד בהשחתת רכב הרבי: "איים לשרוף את שכניו"

לאור בקשת המשטרה בית המשפט האריך היום את מעצרו של פלאאל נועם שלום התמיד בן 59, תושב רחובות, שנעצר בחשד להשחתת הרכבים וריסוס הכתובות האנטישמיות בקרית קרעטשניף בעיר בליל שבת

הוארך מעצרו של החשוד בהשחתת רכב הרבי: "איים לשרוף את שכניו"
החשוד בהשחתה צילום: מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל היום (שני) את הערר שהגישה המשטרה והאריך את מעצרו של פלאאל נועם שלום התמיד בן 59, תושב רחובות, שנעצר בחשד להשחתת הרכבים וריסוס הכתובות האנטישמיות בקרית קרעטשניף בעיר בליל שבת. השופטת עירית כהן ביטלה את החלטת בית משפט השלום לשחררו וקבעה כי החשוד מהווה סכנה לציבור. כזכור, גם רכביהם של האדמו"ר מקרעטשניף ושל ראש העיר רחמים מלול הושחתו על ידי החשוד.

אמש קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי יש לשחררו ולהעבירו לבדיקה פסיכיאטרית. עורך דינו של החשוד אמר כי שוחח איתו לפני הדיון וזה עדכן שהיום בבוקר נלקח לבדיקה בבית החולים הפסיכיאטרי. "אבל אין לנו את הוצאות הבדיקה ואיננו יודעים מה מצבו הנפשי", אמר עורך הדין. לדבריו, "במקרים שברור שהעבירה אינה עבירה בחומרה גבוהה וברור שהחשוד עם בעיות נפשיות, צריך לבדוק האם הוא מסוכן לעצמו או לסובבים אותו".

מנגד, נציג המשטרה לטעון כי להבנתם קיימת מסוכנות גבוהה מצד החשוד. במהלך הדיון עלה כי החשוד אך חתך את צינורות הגז של שכניו ואיים לשרוף אותם. "אנו סבורים שנשקפת מסוכנות ברמה שמחייבת למעשה השארתו בתנאי מעצר כרגע", אמר נציג המשטרה, "אני לא יכול לומר בבטחה מה מידת המסוכנות שנשקפת ממנו מאחר ולא בדקנו לעומקו של העניין את המניע של החשוד ואת ההיכרות עם האנשים שגרם להם נזק".

נציג המשטרה המשיך לתאר: "האירוע הראשון זה סכסוך בין החשוד לשכן שלו, באירוע הזה מחבל בחיבור של בלוני הגז של בית השכן תוך שהוא צועק לשכן "אני אשרוף אתכם", די בנסיבות הללו והצירוף של המילים כדי להבין שיש מסוכנות שלא ניתן להעלים ממנה עין, יש חשש לפגיעה ממשית, יש מן איום שנועד להוצאה לפועל".

כזכור, המשטרה פתחה בחקירת האירועים בליל שבת בקריית קרעטשניף ברחובות. מספר תושבים שרכביהם ניזוקו בידי החשוד, הגישו תלונה בתחנת המשטרה בעיר ומהמשטרה נמסר כי "נסיבות האירוע נבדקות". בתיעוד ממצלמות האבטחה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה החשוד בהשחתה כשהוא מנקב את צמיגי הרכבים ואף חורץ אותם באמצעות חפץ חד. החשוד ביצע את המעשים ונמלט מהמקום תוך מספר דקות.

כפי שדווח בצאת השבת ב'בחדרי חרדים', עשרות רכבים בקריית קרעטשניף בעיר הושחתו בליל שבת קודש. הרכבים שצמיגיהם נוקבו, רוססו עם צלבי קרס ואתיות SS בשילוב הסיסמה "הסוף" – סיסמת הבחירות של ליברמן. תושבי השכונה הזדעזעו לגלות כי גם רכבו של האדמו"ר מקרעטשניף, המשמש כנשיא ארגון החסד "לשבוע" המיטיב עם כל תושבי העיר ומחלק בבית החולים קפלן בעיר מזון ושתיה, רוסס אף הוא בצלב קרס וצמיגיו נוקבו. החשוד אף כתב עליו את המילה 'הסוף'.

גם רכביהם של חבר המועצה פנחס הומינר מאגודת ישראל ושל ראש העיר החרדי רחמים מלול נוקבו על ידי החשוד.

רחובות קרעטנשיף קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד