ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
העלמות מס במיליונים

רשות המיסים בפשיטה נרחבת על מאפיות המצות

רשות המסים, משרד העבודה והרווחה וביטוח לאומי יצאו במבצע אכיפה משולב במפעלים לייצור מצות ברחבי הארץ, במסגרתו נערכו ביום חמישי האחרון ביקורות ב-11 מפעלים לייצור מצות בערים בני ברק, ירושלים, בית שמש, פתח תקווה, שדרות, אשקלון ואשדוד

רשות המיסים בפשיטה נרחבת על מאפיות המצות
דוד כהן פלאש 90

ביום חמישי האחרון קיימן צוותי ביקורת של יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, מינהל הבטיחות ומינהל אסדרה ואכיפה במשרד העבודה והרווחה וביטוח לאומי למבצע אכיפה משולב במאפיות מצות, לגביהם עלה החשד להעלמות מס, הפרות בטיחות בעבודה, הפרות בזכויות עובדים, העסקת קטינים על חשבון שעות הלימודים, הלנת שכר העובדים והעסקת עובדים המקבלים קצבאות מביטוח לאומי. במהלך המבצע נערכו ביקורות ב-11 מפעלים לייצור מצות בערים בני ברק, ירושלים, בית שמש, פתח תקווה, שדרות, אשקלון ואשדוד.

במסגרת המבצע גילה הביטוח הלאומי כי יש עשרות עובדים אשר אינם מדווחים ככאלה במערכותיו וששכר עבודתם משולם ב"שחור" על ידי המעסיק, חלקם אף מקבלים דמי אבטלה שלא כדין. מרשות המיסים נמסר כי ממצאי החקירה יועברו לגורמי המקצוע במוסד וכן ללשכה המשפטית כדי לבחון את המשמעויות המשפטיות הנובעות מכך.

כמו כן, עובדי ניהול ספרים ברשות המסים מצאו הפרות של חוק צמצום השימוש במזומן בחמישה מפעלים, ואי רישום הכנסות כחוק בשניים. במפעל לייצור מצות באזור הדרום נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסכום כולל של 528,000 ₪, ובמפעל באזור ירושלים נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסכום כולל של 416,576 ₪ מהזמנה שנעשתה מחו"ל.

”מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שם דגש בפעילות זו על כל נושאי בטיחות העובדים כגון: גידור מכונות, תקינות מכונות, כלים טעוני בדיקה, חיבורים לחשמל, הדרכות עובדים, ועבודת בני נוער. בחלק מהמפעלים הוצאו צווי בטיחות וצווי שיפור על הליקויים שנמצאו. מינהל אסדרה ואכיפה במשרד העבודה מצא כי בחלק מהמאפיות נמצאו קטינים המדווחים כתלמידי בית ספר שהועסקו בשעות הלימודים, בניגוד לחוק עבודת הנוער. בנוסף, עלה חשד להעסקת עובדים– הן נערים והן בגירים - בשעות עבודה מרובות, וזאת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה וחוק עבודת הנוער. כמו כן, עלה חשד להפרות צו הרחבה לפנסיה-חובה – בלי העברת כספי הפנסיה של העובדים לידם", נמסר מרשות המיסים.

עוד צוין, כי בכל המאפיות נאסף מידע אודות תנאי העסקה של העובדים בהם, אשר נבחנים כעת על ידי מינהל הסדרה ואכיפה, ובמידה וימצאו הפרות של זכויות עובדים יוטלו עיצומים כספיים והתראות מינהליות בגין הפרות אלו.

רשות המיסים מאפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד