ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לערער את אמון הציבור

הביון הרוסי הפיץ "פייק ניוז" בנוגע לחיסוני מודרנה ופייזר

גורמים בארה"ב טוענים כי סוכנויות הביון הרוסיות ערכו קמפיין דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות כדי לערער את האמון בחיסונים של פייזר ומודרנה

הביון הרוסי הפיץ "פייק ניוז" בנוגע לחיסוני מודרנה ופייזר
פוטין בדמשק צילום: תקשורת הקרמלין

סוכנויות הביון הרוסיות פועלות במשך חודשים על מנת לערער את אמון הציבור בחיסונים מערביים , כך עולה מדו"ח חדש שציטט גורמים אמריקניים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי על פי הדו"ח, סוכנויות הביון הרוסיות יצאו בקמפיין דיסאינפורמציה דרך פרסומים באינטרנט, עם מאמרים רבים המטילים ספק בבטיחות והיעילות של חיסונים, בייחוד אלה של פייזר ומודרנה.

משרד החוץ האמריקני זיהה לפחות ארבעה מקורות ששימשו את המודיעין הרוסי, כך אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' גורם מוביל בחקירה. האתרים דיווחו במאמרים שפרסמו נרטיבים כוזבים על החיסונים, בין השאר, באמצעות הדגשת מהירות תהליך הפיתוח של פייזר והעלאת הסיכון לתופעות לוואי. המאמרים סייעו בהגברת הנרטיבים הכוזבים הללו בתקשורת הרוסית והבינלאומית.

"אנו יכולים לומר כי מקורות אלה קשורים ישירות לשירותי הביון הרוסיים", אמר גורם אמריקאי, "כולם בבעלות זרה וממוקמים מחוץ לארצות הברית. הם משתנים מאוד בטון שלהם, בקהל שלהם, אבל כולם חלק מהמערכת האקולוגית של התעמולה הרוסית". עוד דווח, כי ממשלת רוסיה אחראית להפצת דיסאינפורמציה על מגוון נושאים בינלאומיים, ולא רק חיסונים.

הם מתארים את המאמרים כפרסומים אקדמיים ומכוונים את הפרשנות שלהם לארה"ב לקהלים במזרח התיכון, אסיה ואפריקה. דובר הקרמלין הכחיש את הדיווח, והאשים גורמים אמריקניים כי הם "מביאים את הדיון הבינלאומי הרחב בנושא חיסונים כמזימה רוסית, זה שטויות, לאתרים רוסיים אין שום קשר לביקורת נגד חיסונים", כך אמר הדובר דמיטרי פסקוב.

רוסיה סוכנויות ביון חברת פייזר חברת מודרנה פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד