י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'קלפי בוס'

לראשונה: קלפיות באוטובוסים יסייעו בעומסים ביום הבחירות

ועדת הבחירות השיקה היום את את ה-'קלפי בוס' ובמסגרת המבצע 50 אוטובוס של חברת 'אגד' ישמשו כקלפיות עבור מבודדים ויסייעו להסיר עומסים מהקלפיות המיוחדות

לראשונה: קלפיות באוטובוסים יסייעו בעומסים ביום הבחירות
קלפי בוס צילום: ועדת הבחירות

מערכת הבחירות בצל הקורונה מציבה בפני ועדת הבחירות אתגרים חדשים. היום (שני) משיקים בוועדה פתרון לעומסים בקלפיות: ה'קלפי בוס' שנועד לתחזק קלפיות בעומסים.

מדובר בהסבה 50 אוטובוסים של חברת אגד לעמדות קלפי. באוטובוסים האלו, הותקנה עמדת קלפי כנדרש, ובה מקום לשלושה חברי ועדת קלפי, מקום למשקיף, ומקום למפקח טוהר הבחירות.

על פי ועדת הבחירות, הקלפי- בוס נועד לתגבור עמדות קלפי בכל 19 הוועדות האזוריות של ועדת הבחירות, במקרים של הפחתת עומסים – באם יתגלו מקרי עומסים בקלפיות, ינותב הקלפי- בוס למקום כדי לווסת את העומסים, ולהקים קלפי נוספת או גידול במצביעי "הצבע וסע" – במקרים בהם ועדת הבחירות תצטרך להעמיד עמדות נוספות של "הצבע וסע", יוצב במקום הקלפי- בוס, לוויסות העומסים.

בנוסף, בוועדת הבחירות אומרים היום כי הם נתקלים בקשיים לגייס עובדים לקלפיות, בדגש לקלפיות שנועדו לחלולים ומבודדים, כאשר נדרשים כ 4000 עובדי קלפיות ועד כה נמצאו כ 300 בלבד.

בנוסף, וועדת הבחירות שוקלת להציב לראשונה קלפי בשדה התעופה נתב"ג כדי שהנוחתים יוכלו להצביע קודם כניסתם לבידוד ובכך להסיר עומס על מקודי הקלפיות למבודדים שיפרסו ברחבי הארץ.

הבוקר (שני) אושר בוועדת הכספים תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 24, שיעמוד על סך של 674,616,000 ₪. ובו גידול בתקציב בשל הגידול של למעלה מ- 35% את כמות הקלפיות, והעלות של התוספת של הקלפיות ללא תוספת קורונה, עומדת על 77,000,000 ₪.

קלפי קורונה ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד