י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שומרים על הבריאות

אלפי פועלים פלסטיניים מקבלים חיסון ישראלי • צפו

למעלה מ-7,000 פועלים פלסטינים חוסנו היום במעברים לישראל בחיסוני מודרנה ובידי מד"א וצוותי רפואה ישראלים | חיסון הפועלים הפלסטינים בישראל החל מהבוקר, ב-8 מוקדים שפרוסים במחסומים ברחבי יהודה ושומרון

אלפי פועלים פלסטיניים מקבלים חיסון ישראלי • צפו
מתחסנים מפני הקורונה צילום: Wissam Hashlamoun/Flash90.

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטינים החל הבוקר (שני)ויימשך כשבועיים והוא אמור להקיף יותר מ-100 אלף פועלים הנכנסים בהיתר לעבודה בישראל ובאזורי התעשייה מעבר לקו הירוק. מבצע החיסונים אינו חל על עשרות אלפי הפועלים הנכנסים לישראל שלא כחוק. מחר תחל ישראל לחסן את גם הפועלים באזורי התעשייה בגדה. כך על פי הדיווח של עומרי חיים ב'כאן 11'.

חיסון הפועלים הפלסטינים בישראל החל משעות הבוקר, ב-8 מוקדים שפרוסים במחסומים ברחבי יהודה ושומרון. סאמר, אחד הפועלים שהתחסנו במעבר רחל אמר ל'כאן 11' על החיסון: "פחדתי, אמרו שיהיו בעיות אבל אלה רק שמועות, לא יותר".

גל ברגר אף הוא מ'כאן 11' הוסיף ודיווח כי בתוך כך מצב התחלואה בשטחי הגדה בעלייה: הרשות הפלסטינית הטילה סגר על שכם, רמאללה, בית לחם וכפרי עוטף ירושלים וממחר צפוי סגר גם על העיר טול-כרם. יותר מ-17 אלף חולי קורונה מאומתים יש בגדה, קרוב ל-150 מהם בטיפול נמרץ ומתוכם כשליש מונשמים. בחולים גם כ-800 פלסטינים שנדבקו בווריאנטים הבריטי או הדרום אפריקני. 

עוד יצוין כי לפי גורמים בינלאומיים, בשבועיים הקרובים אמורה הרשות הפלסטינית לקבל משלוח של 37 אלף חיסוני פייזר מארגון הבריאות העולמי במסגרת תכנית סיוע לאוכלוסיות חלשות, כשליש מהם יועברו לרצועת עזה. ברשות מצפים לקבל בשבועות הקרובים גם עשרות אלפי חיסונים סינים.

הרשות הפלסטינית חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד