י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא חילונים ולא נטורי קרתא

נחשף: הגורמים והאסטרטג שמנסים להשאיר את החרדים בבית

בעוד עמית סגל טען בשבוע שעבר כי מי שעומד מאחורי הקמפיין 'לא נפגשים בקלפי' זו מפלגה חילונית שמבקשת לדכא את ההצבעה במגזר החרדי, 'בחדרי חרדים' חושף הערב כי לא כך הם פני הדברים וכי מדובר דווקא בעבודה פנימית. אפילו לא סאטמר או נטורי קרתא | כל הפרטים

נחשף: הגורמים והאסטרטג שמנסים להשאיר את החרדים בבית
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: קמפיין "לא ניפגש בקלפי" מעורר בימים האחרונים תעלומה פוליטית. בתקשורת ניסו לאתר את זהות היזמים, פרשן חדשות 12 עמית סגל טען כי מדובר במפלגה חילונית שמנסה לדכא את אחוזי ההצבעה במגזר החרדי, ואחרים העריכו כי מדובר בקיצוני סאטמר או נטורי קרתא שמתנגדים להצבעה בבחירות מקדמת דנא.

"אני מוכן לשים את כספי", אמר עמית סגל בשידור בשבוע שעבר, "כי מי שעומד מאחורי קמפיין 'לא מצביעים' נגד ההצבעה בציבור החרדי זה מפלגה חילונית שרוצה לדכא את ההצבעה החרדית ולהוריד מנדטים חרדיים".

בימים האחרונים הגיעו ל'בחדרי חרדים' עדויות שונות על הגורמים שעומדים מאחורי אותו קמפיין. על פי גורמים שבקיאים בעולם הפרסום, הושקע בו כ-300 אלף שקלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הקמפיין כולל כעשרה סרטונים שירוצו בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות, שעלות כל סרטון שכזה כ-2000 ש"ח, לצד, מאות מודעות רחוב ופשקווילים שכל אחד מהם עולה כ-8000 ש"ח כולל דפוס והפצה.

מי שמרכז את הקמפיין הוא איש פרסום חילוני, בעבר חרדי, ששמו נשמר במערכת, שמרכז את הפעילות, עובד על הסלוגנים ומתעקש לשמור על חשאיות, וריכז לצידו מספר גורמים לרכז את הפעילות הטכנית.

‎במסגרת הקמפיין "לא נפגשים בקלפי", כבר פורסמו מספר סרטונים ומודעות רחוב בריכוזים החרדים, ובימים הקרובים הם צפויים לפתוח חזית עם ההנהגה הפוליטית החרדית ולא רק זו האשכנזית, אלא כולל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בכל הנוגע להתנהלותם בזמן הקורונה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מי שעומד מאחורי הקמפיין, אלה שגייסו גם מימון גדול לביצוע, הם גורמים מתוך הציבור החרדי שמאוכזבים מיהדות התורה וש"ס, ובראשם פעילים בחסידות 'ברסלב', שעדיין זועמים על סאגת הטיסות לאומן לצד פעילים נוספים.

לצורך ריכוז הקמפיין הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם 'בחירות שישיות', מה שמגחך את המסר כי הבחירות ממילא לא יוכרעו בסבב הבא או אלה ששמא יגיעו אחריו. לצד גורמים בברסלב, חברים באותה קבוצה גם גורמים מחסידויות שלא מצביעים. גורמים ליטאים וגם מחסידויות נוספות שמאוכזבות מהנציגות של 'אגודת ישראל' בכנסת.

בימים האחרונים שוקלים ב'יהדות התורה', כך נודע ל'בחדרי חרדים', האם להגיש עתירה לוועדת הבחירות לכנסת ה-24 בדרישה לחשוף מי עומד מאחורי הקמפיין האנונימי, כשהערכה היא כי הפרסום של הפרשן עמית סגל כי מדובר במפלגה חילונית, נועד לטשטש עקבות כביכול להעלים את העובדה כי ישנו זעם פנימי על הנציגות החרדית.

קמפיין בחירות תעמולת בחירות עמית סגל המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד