ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מבקש להתמנות לשר קבוע

גנץ עצר ההצבעה ובליכוד קלטו את התרגיל

ועוד ממעללי בני גנץ. לאחר ששרי הממשלה התכנסו לאשר מינוי שרים קבועים לשלושה משרדים שהיו זמניים, לאחר ששריהם פרשו וערקו למפלגות אחרות מחוץ לקואליציה, בני גנץ עצר את ההצבעה ודרש לכלול גם את עצמו כמינוי קבוע לשר המשפטים | בליכוד התנגדו נחרצות בשל תוצאות הבחירות שעלולות להשאיר אותו עוד זמן רב בתפקיד

גנץ עצר ההצבעה ובליכוד קלטו את התרגיל
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות דרישת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, למנות שרים קבועים למשרדים שהשרים פרשו מהם בשל התזוזות הפוליטיות, והמינויים הזמניים פוקעים, הממשלה החלה היום (שני) להצביע על מינוי שרים קבועים, אך נבלמו על ידי לא אחר מאשר יו"ר כחול לבן וראש הממשלה הפריטטי בני גנץ.

סמוך לשעה 17:30 פרסמה מזכירות הממשלה הודעה על משאל טלפוני בין שרי הממשלה לאישור שלושה שרים, חבר הכנסת איתן גינזבורג מ'כחול לבן', שימונה לשר תקשורת במקומו של יועז הנדל שערק ל'תקווה חדשה', כשבינתיים גנץ מילא את מקומו.

כן נדרשו השרים לאשר את מינוי שר האנרגיה יובל שטייניץ לשר למשאבי מים, תפקיד שהיה בידי זאב אלקין שערק אף הוא ל׳תקווה חדשה׳, וכן העברת המשרד להשכלה גבוהה, שהיה גם הוא בידי אלקין, לידי שר החינוך יואב גלנט מ'הליכוד'.

לבסוף, ההצבעה לא אושרה, לאחר שדקות לאחר תחילת ההצבעה ביקש השר בני גנץ לעצור את ההצבעה, ולשלב לתוכה גם מינוי שלו עצמו לשר משפטים קבוע.

בליכוד מסרבים לדרישה, לאחר שהמינוי של גנץ כממלא מקום פוקע לאחר הבחירות, וככל הנראה בליכוד יבקשו להדיח את גנץ מתפקידו ולמנות שר מטעמם, ולכן גנץ מתעקש למינוי קבוע כדי להבטיח את מקומו שם עד להקמת ממשלה קבועה שספק אם תושבע לאחר הבחירות הללו.

שר המשפטים משרד המשפטים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד