י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מודה בפומבי

לפיד: גם אם נהיה הגדולים - ראשות הממשלה לא מובטחת

בטור מיוחד שמפרסם יאיר לפיד באתר 'הארץ', הוא מודה במו ידיו כי גם אם מפלגתו תהיה הגדולה בגוש, ראשות הממשלה לא מובטחת לו | בטור הוא משיב למתקפות מצד העיתונאים כלפיו כמו רביב דרוקר שהאשים אותו בהכשלת המשימה להחלפת נתניהו

לפיד: גם אם נהיה הגדולים - ראשות הממשלה לא מובטחת
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במאמר תגובה לפרשן 'חדשות 13' רביב דרוקר שהאשים הבוקר (שני) את יאיר לפיד כי הוא הכשיל את החלפת
נתניהו, משיב הערב יו"ר 'יש עתיד' לטענותיו במתקפה, וגם בהצהרה מפתיעה, כי הוא מודע לכך, שמא הוא לא יכהן כראש הממשלה.

"בשבועות האחרונים קראתי הררי מילים על עצמי. זו חוויה מוזרה. עיתונאים רציניים מנתחים כל מילה שאני אומר (וגם כאלה שאני לא אומר). פרשנים שבקושי פגשו אותי פעמיים בחיים מנתחים לעומק את מניעי הפסיכולוגיים וכוונותי הנסתרות", כתב לפיד בטורו בעיתון 'הארץ'.

בטורו הוא תקף, "רגע לפני הבחירות הרעש הזה הוא בלתי נמנע, אבל הוא גורם לעיתונאים רבים וטובים כמו רביב דרוקר להתעלם דווקא מהאפשרות הפשוטה ביותר: שאני מתכוון למה שאני אומר". כשהוא מציין כי המדינה נקלעה לצומת אירועים "לא שפוי". כשהוא מציין כי, "השילוב בין מגיפה רצחנית, משבר כלכלי וראש ממשלה פרנואידי המואשם בביצוע עבירות פליליות, גורר אותנו לחורבן פנימי".

בדבריו תקף שוב את ההנהגה החרדית, "הסחטנות הבלתי פוסקת חונקת את הפוליטיקה שלנו. העסקנים החרדים עושים מה שבא להם. אמון הציבור בשלטון נפגע באופן שנראה כבלתי הפיך. לנוכח הכאוס הזה אנחנו מציעים בעיקר נורמליות. אנחנו רוצים להחזיר את המדינה הזאת לידיהם של האנשים שמחזיקים אותה בחיים: אזרחים עובדים, משלמי מסים, שומרי חוק".

לפיד חוזר ומדגיש כי המטרה הראשונה בעיניו היא ״סיום שלטונו של נתניהו, בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי", מציין לפיד, כשהוא מפתיע ומודה כי גם, "אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה", אלא שתבטיח כי למפלגתו יהיה כוח פוליטי לנתב את הקואליציה ובו גם נגד יוזמות חרדיות.

בליכוד הגיבו לדברי לפיד ומסרו: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה - נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

רביב דרוקר יאיר לפיד ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד