י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התפוח לא נופל רחוק מהעץ

האיש המסתורי החדש של חיזבאללה בקוניטרה

אישיות חדשה בארגון חיזבאללה שאחראית על פעילותו מעבר לגבול נחשפה בימים האחרונים על ידי האופוזיציה הסורית. מדובר באדם המכונה "ג'וואד האשם", למרות ששמו האמיתי הוא אחמד האשם | מה האינטרס בעצם

האיש המסתורי החדש של חיזבאללה בקוניטרה
האבא חאג' האשם צילום: צילומסך

גורמי אופוזיציה סוריים חושפים בימים האחרונים אישיות חדשה בארגון חיזבאללה שאחראית על פעילותו מעבר לגבול. האישיות המדוברת מכונה "ג'וואד האשם", למרות שהשם האמיתי שלו הוא אחמד האשם.

רועי קייס ב'כאן 11' מדווח, כי האיש המסתורי החדש ששמו פחות מוכר, הוא ג'וואד האשם, שמשמש כיועץ של מפקד חטיבה 90 בצבא סוריה ואחראי על האימונים של כוחותיו של באשר אסד באזור – בין אם מדובר בתצפיות, ארטילריה וגם מערך הנ"מ. אותו האשם, לפי אותם גורמים, הוא בנו של חאג' האשם, שישראל כבר סימנה בעבר כדמות הפיקודית המרכזית של איראן ושל חיזבאללה בדרום סוריה.

עוד מדווח קייס, כי ‏אותם גורמי אופוזיציה סוריים טוענים כי לפני שנה אחראי אותו אחמד האשם על הכנסת צלפים לאחת העמדות של הצבא הסורי כדי שיבצעו פיגוע צליפה נגד כוחות צה"ל. הפעולה אז נחשפה והרכב שלהם הותקף בטיל. ההערכה שחשיפת שמו של הבן נועדה לאותת לו ולאביו שעלו על פעילותם ועליהם לחדול ממנה.

בינתיים בסוריה עסוקים עם הנשיא בשאר אל-אסד, ואשתו אסמה שנדבקו בקורונה. כך מסרה לשכת הנשיאות הסורית אתמול. השניים, לפי הדיווח, חשו בתסמינים קלים והחליטו להיבדק. הבדיקה הייתה חיובית. עוד נמסר כי מצבם טוב ויציב והם ממשיכים בעבודתם מבידודם הביתי שיימשך שבועיים עד שלושה שבועות.

חיזבאללה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד