ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
'מורדים במלכות'

קריאה בבריטניה להעניש את הדוכס והדוכסית הסוררים

העולם חלוק בדעתו אודות הראיון הסוער אותו העניקו הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל במהלכו האשימו את בית המלוכה בגזענות ובנוקשות | בעוד בארה"ב בני הזוג זוכים לתמיכה על אומץ ליבם, בבריטניה האזרחים קוראים לשלול מהם את התואר "דוכס ודוכסית" ואת שאר יתרונות בית המלוכה

קריאה בבריטניה להעניש את הדוכס והדוכסית הסוררים
ארמון בקינגהאם צילום: Unsplash

אזרחים בריטים קוראים לקחת את התואר "דוכס ודוכסית" מהנסיך הארי ומייגן מרקל, בגלל שהם "לא כיבדו" את המלכה במהלך ראיון שהסעיר את העולם, אך מנגד האמריקאים משבחים את "הכנות והאומץ" של בני הזוג.

הצופים האמריקנים והבריטים היו חלוקים בדעתם אודות הראיון שהעניקה מייגן מרקל, למנחה, אופרה ווינפרי, כאשר אלה בבריטניה קראו לדוכס והדוכסית מסאסקס להיפטר מתאריהם המלכותיים בעוד האמריקאים שיבחו את "הכנות" וה"אומץ" של בני הזוג. כך דווח ה"דיילי מייל".

אחד הגולשים הגיב: "המלכה צריכה לשלול מהארי ומייגן את תאריהם, להוציא את הארי מהירושה, לאסור עליהם להשתתף בכל אירועי המדינה ולשלול מהם כל תמיכה כספית. המשפחה צריכה להתנתק מהם, להארי בכלל לא אכפת ממשפחתו, למייגן אכפת רק מתשומת לב וכסף".

אחד אחר העיר: "אני מרגיש שגם הארי וגם מגאן צריכים להיפטר מהתארים המלכותיים שלהם וכל היתרונות הקשורים לכך".

"מגאן והארי גרמו לפגיעה במדינה הזו, ופגעו בהוד מלכותה, הם צריכים להיות מיד ללא התארים," צייץ אחר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בראיון המלכותי הגדול ביותר מזה עשרות שנים, הדוכסית טענה טענות לגזענות מצד משפחתו של הארי, לטענתה, המשפחה דאגה עד כמה יהיה עורו של ילדם 'כהה'. מאחר ואביה של הדוכסית הוא ממוצא אפרו אמריקני.

פירס מורגן, מנחה הטלוויזיה הבריטי תייג את הראיון כ"בגידה מבישה מצד הזוג במלכה". פירס צייץ בטוויטר: "הראיון הזה הוא בגידה מחפירה לחלוטין במלכה ושל משפחת המלוכה, הארי רוצה שאמריקה ושאר העולם ישנאו את משפחתו שלו, ישנאו את המלוכה וישנאו את מדינתו. אני מציע לכולם לחכות למשפחת המלוכה כדי לשמוע את דעתם על טענותיה".

בראיון הוטלו לא מעט האשמות מצד בני הזוג כלפי המשפחה שנטשו, המרכזית שבהן הייתה כשמייגן סיפרה כי גורמים בבית המלוכה לא רצו שבנה ארצ'י יישא את התואר נסיך, כיוון שדאגו מצבע העור שלו. הדוכס מסאסקס, הנסיך הארי, אמר בראיון המשותף כי הדברים נאמרו בשיחה עם כמה מבני משפחת המלוכה לפני הולדת ארצ'י, אך השניים סירבו לחשוף את שמות המעורבים בשיחה.

בראיון הארוך שיתפה מייקל בתחושות קשות שעברו עליה בעת שהותה בארמון ובמצבי רוח קשים ודיכאוניים ולמעשה האשימה את משפחת המלוכה בנוקשות כלפיה.

הנסיך הארי ציין כי אף אחד במשפחת המלוכה לא התייחס לכתבות בעלי אופי גזעני שפורסמו בכלי תקשורת בבריטניה נגד רעייתו מרקל. הוא סיפר כי אביו, הנסיך צ'ארלס, הפסיק בשלב מסוים לענות לטלפונים ממנו, אך אמר כי כעת הקשר חזר, אך הוא ציין כי הוא מאוכזב מהתנהגותו של אביו.

אתמול התברר כי אנשים המקורבים למלכה דנו בשאלה האם על הזוג לאבד את תוארם - כאשר גורמים רשמיים מזהירים כי "שום דבר לא ירד מהשולחן". כך דווח ה"דיילי מייל". אמנם הנושא טרם הועלה מול המלכה, אשר נדרש אישור למהלך כזה מהמלכה. ה"טיימס" הבריטי מדווח, כי בשיחות שנערכו בשבוע שעבר בארמון בקינגהאם, בכירים בארמון הגיעו למסקנה כי ניתן לשלול מהארי את התארים, או לבקש ממנו להחזיר אותם, מכיוון שהוא ניתן לו כי הוא חלק מהארמון, אך הוא בחר לחיות כאזרח פרטי בקליפורניה, כך שהוא יכול לאבד אותם.

במהלך הראיון בני הזוג היו מלאי שבחים על המלכה, שלדבריה מייגן 'תמיד הייתה נפלאה' בעיניה. היא גילתה שהיא התקשרה להוד מלכותה כשגילתה שהנסיך פיליפ נמצא בבית חולים.

בריטניה הנסיך הארי מייגן מרקל מייגן והארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד