י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האתגר של 'אגודה'

התחייבות משפטית; הדרישה של חסידי ברסלב בתמורה לתמיכה

המראות הקשים מגבולות אוקראיינה בערב ראש השנה האחרון זכורים היטב לכולם: מבוגרים לצד ילדים באהלי ענק במשך ימים ארוכים, בתקווה להגיע לציון רבי נחמן לחג | כעת, עם בוא יום הבוחר מציבים החסידים דרישה להתחייבות קואליציונית בתמורה לתמיכה ברשימת 'יהדות התורה'

התחייבות משפטית; הדרישה של חסידי ברסלב בתמורה לתמיכה
חסידי ברסלב בגבול בלארוס אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

עיקר המכשול של יהדות התורה מול מאוכזבי הציבור החרדי מהשנה החולפת הוא בעיקר מול חסידי ברסלב, המאבק שניהלו ללא הצלחה בדרך ליציאה לאומן בשנה החולפת הותיר את רישומו וכעת אנשי ברסלב מאיימים להישאר בבית ולא להצביע.

ביהדות התורה מודעים לבעיה, ונציגי המפלגה כמו גם הנציגים המקומיים מנהלים שיח עם קהילות ברסלב, כך גם מתנהלים מגעים מול ההנהגה התורנית בברסלב במטרה להחזיר את האימון בין החסידים למפלגה.

נחמן בנשיעה, יו"ר מזכירות חסידי ברסלב בישראל ומי שהיה חלק במאמצים שכשלו בחודש אלול לאפשר לאלפי החסידים להגיע לאומן, נועד לפני כשבוע וחצי עם סגן השר מאיר פרוש והציב בפניו דרישה שתאפשר את התגייסות נציגי ברסלב בבחירות.

"לפני כשבוע וחצי", עדכן בנשיעה הבוקר (שלישי) את החסידים, "ישבתי עם מאיר פרוש, הסברתי לו שהיות וחלק גדול מחסידי ברסלב אינם מתכוונים לבוא ולהצביע בבחירות", לדברי בנשעיה יש אכזבה קשה בקהילה מהתנהלות הנציגים בקדמנציה החולפת.

לפי הודעתו הוא הציע או דרש כי בניסיון לגייס חזרה את אמון החסידים, יש להחתים את נציגי כל חברי סיעת יהדות התורה, כי לאחר הבחירות הם יעמדו על כך כי בהסכמים הקואליציונים ובהתחייבות משפטית, בראש השנה תשפ"ב כל המחוסנים ומחלימים יוכלו לנסוע לאומן בראש השנה.

"הדרישה היא" אמר בנשיעה, כי הנסיעה תתאפשר "על בסיס האישורי מחלימים ומחוסנים, העכשוויים וללא הגבלה או מכסה, וכי מדינת ישראל לא תפעל בדרך אחרת ע"י מי מנציגה, הן במדינת ישראל והן מול אוקראינה", אחרי שכזכור המדינה טענה כי מי שפעל נגד הנסיעה היה הפרויקטור דאז פרופ׳ רוני גמזו.

בתוך כך, מי שכבר התגייס למען תמיכה ביהדות התורה הוא הרב נתן אפרים קניג, מנהיג קהילת ברסלב בצפת, ששיגר מכתב בו כתב כי יש להתגייס למען יהדות התורה "שמסייעת רבות בהרחבת הקהילה ברחבי הארץ".

"שמוע שמעתי על שיחות נרגזות בקרב אנ"ש, עקב התוצאה העגומה שחוינו כאשר רובנו הגדול לא זכינו להיות באומן לצד ציון רבינו הקדוש, בצר להם הם מעלים בשיחות אלה דברים והצעות בין השאר רעיונות הכוללות גם הצעה להחרים את השותפות בבחירות שיתקיימו", כותב הרב קניג.

במכתבו מזכיר הרב את הזעם והטענות כי לא נעשו מספיק מאמצים מול השלטונות באוקראינה לאפשר את כניסת המתפללים לציון באומן, תוך שהוא משיב להם: "הנני חולק על האשמה הגורפת ולי ידוע על כו"כ דברים שדווקא כן נעשו על ידי אנשי הציבור", תוך שהוא מציין כי גם אנשי הקהילה ניסו לפעול ללא הצלחה, אבל כעת הציבור מעדיף להפנות עורף דווקא לנציגים בכנסת.

המכתב שנשלח לחסידים

ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד