י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פוליטיקת הזהויות

מרצ - מפלגת הימין בישראל // דעה

הסקרים האחרונים לפיהם מפלגת השמאל מרצ אינה עוברת את אחוז החסימה, הצליחו לשמח אנשי ימין רבים | יאיר כלפה מסביר את ההשלכות מדחיקתה של הסמן השמאלי מהמליאה ומדוע מוטב שימשיכו לזעוק חמס מספסלי האופוזיציה

מרצ - מפלגת הימין בישראל // דעה
תומכי מרצ צילום: בן קלמר פלאש 90

אם תייר שמתעניין בפוליטיקה הישראלית, ישאל אתכם מי המפלגה הימנית בישראל, 'מרצ' ככל הנראה לא תהיה אחת האופציות. אך עד כמה שנשמע הזוי, מרצ דווקא היא זו האחראית שתהיה לכם תשובה.

בימים האחרונים ניכרים סימני שמחה ועליצות מסוימים בקרב אנשי הימין, ויש להם סיבה מספיק טובה לכך - מרצ לא עוברת כמעט בכל הסקרים את אחוז החסימה. מה שמקנה לימין מנדטים נוספים, אשר יביאו לגוש -61 הנכסף.

אך אנשי הימין שחשים אופטימיות יתר עקב הסקרים שבהם 'מרצ' לא עוברת, לא אמורים להיות בצד האופטימי, אלא בצד הדואג.

'מרצ' תמיד הייתה בשבילם, היא דואגת פעם אחר פעם להזכיר לנבחרי הציבור מהימין למה לא לשים בצד את האידיאולוגיה. מרצ גורמת לח"כים השונים לא לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך להיאבק למען צביונה היהודי של המדינה.

אם תרצו, היא השופט במגרש הכדורגל, המזכיר לחברי הקבוצה, לא לעבור לצד השני במגרש, אלא להישאר יחד עם קבוצתם גם אם הקבוצה השנייה לובשת את אותו צבע של "מדי הקבוצה".

רק במוצאי שבת האחרון ראינו כמה חשובה 'מרצ' לימין הישראלי. כשיו"ר המפלגה ניצן הורביץ הודיע כי הוא מצדיק את החקירה של בית הדין באג, מיד בנט וסער, אשר מזוהים כאנשי ימין, הודיעו כי לא ישבו איתו וכי הם נגד החקירה.

בימים שבהם פוליטיקת הזהויות היא שם המשחק, טוב שיש את 'מרצ' אשר מזכירה לחברי הכנסת מטעם הימין, מה יכולה להיות ישראל אם לא יפעלו על פי תפיסת עולמם.

'מרצ' מצליחה בנוכחתה להיות קו תפר בין השמאל לימין, שלפעמים שוכח בכלל איזו אידיאולוגיה הוא מייצג. כך שמי שצריך לברך על אי מעבר של מרצ, הן דווקא אנשי השמאל.

מרצ תמיד הייתה שם, אבל הדאגה האמיתית היא מה יהיה אם כבר לא תהיה שם?.

מרצ ממשלת ימין בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד