י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אין מנגנון טוב

ד"ר פרייס: בידוד קבוצתי לא עובד; הרמזור בעייתי

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס השתתפה בדיון בוועדת חוקה והתייחסה בין היתר לסוגיית הבדיקות וכן למודל הרמזור שלדעתה הוא בעייתי. לאחר פרסום דבריה הוציאו במשרד הבריאות הבהרה: דבריה סולפו. כל תוצאה חיובית בבדיקות אנטיגן מהירות דורשת ביצוע בדיקת PCR לאישור התוצאה

ד"ר פרייס: בידוד קבוצתי לא עובד; הרמזור בעייתי
בדיקות קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

ועדת חוקה דנה היום (שלישי) בתקנות הפעימה השלישית של התו הירוק שנכנסו לתוקף ביום ראשון. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה בדיון לתחלואה בקרב הילדים, כמו גם לרמזור של משרד הבריאות.

"התחלואה בילדים ברובה אסימפטומטית וקלה, אך לא יודעים מה תופעות ארוכות הטווח לתחלואה הזו והאם יהיו השפעות יותר ארוכות ולכן יש להתייחס לכך בזהירות. עד שלא מגיעים לחסינות עדר, עדיין יכולות להיות התפרצויות המסכנות אנשים וילדים שנדבקים וגם לאוכלוסיות בסיכון" אמרה מריו דראגי.

עוד הוסיפה: "במסגרות בהן ניסינו לייצר מתווים מיוחדים בפנימיות או נבחרות כדורגל מקצועיות שגם כך נמצאות יחד, ראינו התפרצויות כך שהקונספט של בידוד קבוצתי לא עובד".

בהתייחסה למדיניות הרמזור אמרה: "אנחנו רואים שהרמזור בעייתי כי הוא משתנה בצורה מהירה ולא מתאפשרת יציבות להורים לתכנון קדימה. מצד אחד רוצים רמזור עדכני ומצד שני רוצים לתת למערכת זמן היערכות וגם זמן ערעור לראשי רשויות. עדיין לא מצאנו מנגנון טוב וההרגשה היא שבכל זאת צריך מנגנון לכיתה בטוחה, במנותק מהרמזור. כמו שבתו הירוק אנחנו נותנים מקדם הגנה, אנחנו רוצים לייצר את אותו הדבר בבתיה"ס, ובוחנים התייחסות אחרת לכיתה בה משפחות רבות מחוסנות, או יש אחוז גבוה של מחלימים. כיתות יא' יב' בהם 90% מתחסנים יוכלו ללמוד בצורה יותר פתוחה ללא קפסולות".

עוד הוסיפה: "מטרת התו הירוק היא ליצור מקומות בהם הסיכון לתחלואה יותר נמוך וכך להתיר כניסה של יותר אנשים ולאפשר חיי משק תקינים. מלכתחילה אמרנו שתו ירוק יוכל להיכנס גם לאנשים עם בדיקות. אנשים שלא יכולים להתחסן, אלו שיש להם אלרגיה לאחד ממרכיבי החיסון זה דבר נדיר".

לאחר פרסום דבריה בנושא הבדיקות הוציאו במשרד הבריאות הבהרה: "ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, דיברה בוועדת החוקה של הכנסת ודבריה סולפו. כל תוצאה חיובית בבדיקות אנטיגן מהירות דורשת ביצוע בדיקת PCR לאישור התוצאה".

משרד הבריאות שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד