י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאנטוורפן לשערי חסד

בגיל 100: מחברת 'דפים של אתמול' הלכה לעולמה

האישה החשובה מרת אילה רוטנברג ע"ה מאנטוורפן - שערי חסד הלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל 100. חיברה את הספר הנודע 'דפים של אתמול' והיא נטמנה היום בהר המנוחות בירושלים

בגיל 100: מחברת 'דפים של אתמול' הלכה לעולמה
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: הבוקר נפטרה בשיבה טובה האישה החשובה מרת אילה רוטנברג ע"ה מאנטוורפן שבבלגיה ובשנים האחרונות בשערי חסד בירושלים והיא בת 100 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה, אשת הרה"ח רבי יוסף יצחק רוטנברג ז"ל, שהיה ראש הקהל של הקהילה באנטוורפן בבלגיה שנפטר בשיבה טובה ביום כ"ד תמוז תשנ"ו. אביו של בעלה היה הגאון הצדיק רבי מרדכי זצ"ל ששישמ כאב"ד אנטוורפן. 

כל חייה עמדה לימין בעלה ששימש כראש הקהל אחרי שכולם ראו בו האיש המתאים ביותר לתפקיד זה. בתפקידו מצא מסילות בלב כל בני העיר בהיותו אהוב ונערץ על כל שכבות הציבור שכולם ראו בו עסקן נאמן בעל מדות ותכונות נפשיות נעלות, אשר נשמתו בוערת באש של אהבת תורה ויראת שמים, אישיותו הדגולה שילב בתוכה בן ישיבה ליטאי מובהק וגם איש חסיד נלהב בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. 

פרק נכבד במסכת חייו העשירה של בעלה הוא התבטלותו המוחלטת לגדולי ישראל, וביניהם האדמו"רים מגור זצ"ל, הוא זכה לחסות בצל האמרי אמת זצ"ל ובניו אחריו, ובמיוחד הרכין גובה קומתו והכניע את עצמו אל האדמו"רים מפשעווארסק זצ"ל, שמאז בואם לגור בעיר אנטוורפן עמד לימינם ודבק בהם בכל לב ונפש, וגם הם לעומתו העריצו והחשיבו אותו והיו מתייעצים אתו ומתחשבים בדעתו.

מרת אילה רוטנברג ע"ה חיברה את הספר המפורסם 'דפים של אתמול' ובו זיכרונות יובל של בת "בית יעקב" בארץ ישראל. ביתם באנטוורפן היה פתוח לרווחה ורבים מגדולי ישראל בדור העבר התארחו בביתם. 

זכתה להשאיר אחריה דור ישרים ומבורך בנים ובני בנים ת"ח ואנשי מעשה ההולכים בדרכה.

מסע ההלוויה יצא בצהריים מבית הלוויות שמגר והיא נטמנה בהר המנוחות בירושלים. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

אנטוורפן שערי חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד