כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התפתחות דרמטית בפרשה הכאובה

חפץ השייך למרגל אלי כהן הי"ד, הועבר לישראל לצורך בדיקה

חפץ אשר על פי ההערכות היה שייך לאלי כהן הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. גורם במשרד ממשלתי סורי אומר ל- i24NEWS כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך

חפץ השייך למרגל אלי כהן הי"ד, הועבר לישראל לצורך בדיקה
אלי כהן צילום: ארכיון

על פי המידע שהגיע לערוץ i24NEWS, חפץ שעפ"י ההערכות היה שייך למרגל הישראלי אלי כהן שנתלה בדמשק, הועבר מידי הסורים לרוסים. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. ראש הממשלה נתניהו אישר את הפרטים.

גורם בממשלת סוריה אישר לערוץ i24NEWS כי יש התפתחות דרמטית בחיפוש אחר שרידיו של המרגל הישראלי אלי כהן שעלה לגרדום בסוריה בשנת 1965, על פי הדיווח, פריט שנחשב לשייך לסוכן החשאי לשעבר, נמצא כעת ברשות ישראל ונבדק בימים אלה כדי לקבל הוכחות נוספות.

על פי המקור, הסורים העבירו את הפריט לרוסיה, המחפשת בימים אלה אחר שרידיו של אלי כהן באזור מחנה הפליטים אל-ירמוך. לאחר מכן העבירו הרוסים את הפריט לישראל.

המקור הסורי אמר כי הפריט יכול להיות בגד של אלי כהן או מסמך, אך לא נתן כל רמז נוסף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר ל- i24NEWS כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה. "זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד. אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו. הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו ל(השבתו של) אלי כהן ולכל אחד אחר".

זו הפעם הראשונה שמקור רוסי מאשר כי החיפושים מתנהלים כעת וכי הצבא הסורי וממשל פוטין משתפים פעולה במאמץ. משפחתו של אלי כהן בחרה שלא למסור תגובה ל- i24NEWS על הסיפור.

המרגל אלי כהן רוסיה סוריה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד