י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצטערתי צער עמוק

הרב יגאל קמינצקי נגד התמיכה הרבנית בבנט: חילול שם שמיים נוראי

הרב יגאל קמינצקי במכתב גלוי נגד הרבנים ששמם נכרך בגיבוי לבנט. "מי שתומך בו גורם לחילול שם שמיים נוראי. אם שיטתו של בנט, אינה רפורמה, איני יודע רפורמה, מה היא"

הרב יגאל קמינצקי נגד התמיכה הרבנית בבנט: חילול שם שמיים נוראי
הרב קמינצקי\נפתלי בנט צילום: מארק ניימן, לע"מ\יונתן זינדל, פלאש 90

הרב יגאל קמינצקי מרבני ומגורשי גוש קטיף תוקף במכתב גלוי את הרבנים, ששמם נכרך בגיבוי ליו"ר ימינה נפתלי בנט. לדבריו, "מי שתומך בו גורם לחילול שם שמיים נוראי, אם שיטתו של בנט, אינה רפורמה, איני יודע רפורמה, מה היא טוען הרב קמינצקי".

בפתח דבריו כותב הרב, "לאחי ורעי היקרים, הרבנים התומכים בימינה. לכולכם, השלום והברכה לאוי"ט. ראיתי פרסומים הטוענים כי הנכם תומכים בהצבעה למפלגת ימינה, לא רק שהצטערתי צער עמוק, אלא תמהתי על כך מאד. שאילתי אליכם: האם אתם יודעים להיכן נפתלי בנט, העומד בראש ימינה וקובע את דרכה, מכוון מבחינה יהודית? האם בדקתם לעומק סוגיה זו שהיא כ"כ קריטית עבורנו בימים אלו בהם אנו נלחמים על נפשנו בסוגיות של זהות יהודית כמו שבת, חינוך יהודי אמיתי, משפחה יהודית, מלחמה ברפורמים, ועוד?".

בשלב זה עבר הרב לסקור דברים של יו"ר ימינה: "להלן דברים שנפתלי בנט פרסם ופעל, המדברים בעד עצמם, שיהודי שומר תורה ומצוות לא יכול לתת להם יד".

בתאריך: "24.9.2018 בן כספית ערך ראיון עם נפתלי בנט: המדינה אכן משתנה...יש זרימה לכיוון המסורתי משני הצדדים, הדתי־חרדי והחילוני. הרבה דתיים שפעם היו זורקים את הדת...הלכו למסורתיות. זה הכיוון היום, וזה כיוון מעניין שמאחד זרמים רבים וגם מאפשר לשמור על הצביון היהודי בסגנון אישי". אני חושב על המדינה בעוד 50־100 שנה כעל מדינה שבה הרוב יעשו קידוש, אבל ידליקו חשמל. זזים לשם משני הכיוונים, הדתי והחילוני. לא רק שאני לא מפחד מזה, אני חושב שזה תהליך נפלא. זו אינה הקצנה דתית, אלא התמתנות דתית. פעם, האורתודוקסיה התכנסה בתוך השריון מחשש נורא שזוממים לשנות אותה. היום הפחד הזה עובר. אפשר לשנות. רצוי לשנות. ישראל לא הולכת להלכה, אלא למסורת". "אם זו אינה רפורמה, איני יודע רפורמה מהי!" כותב הרב קמינצקי.

ציטוט נוסף: "...וכשהוא [אהוד ברק] מדבר על זה שאני רוצה לראות הקרבת קורבנות על הר הבית וענייני הפרה האדומה, הוא מוכיח שאין לו מושג מי אנחנו באמת בבית היהודי. החבר'ה שלנו קראו את דבריו והתפוצצו מצחוק". הרב קמינצקי ציין: כזכור, גם הרפורמים התייחסו לבית המקדש כקוריוז מגחיך.

במקור ראשון דיווחו צביקה קליין, אראל כהנא, מנדי גרוזמן בתאריך 31/1/2016 "חרף ההתנגדויות אישרה הממשלה היום את הקמתה של 'רחבת הרפורמים', רחבה שוויונית שתוקם בקצה הכותל המערבי, ותאפשר תפילה משותפת של נשים וגברים יחד, זאת למרות התנגדות החרדים וחלקים מהציונות הדתית. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד הצביעו בעד... התנגדו השרים זאב אלקין, אורי אריאל, דוד אזולאי, אריה דרעי ויעקב ליצמן."

עוד ציטט הרב את בחדרי חרדים, מתאריך ז' שבט תשע"ח: השר בנט נשאל על עמדתו בנוגע לסוגיית השבת במדינה ובנט השיב: "לדעתי האיזון הראוי: בידור ותרבות--כן. מסחר--לא. תחבורה ציבורית--בצורה נקודתית על פי צורך, לפי אופי המקום".

הרב המשיך וציטט את יו"ר ימינה נפתלי בנט שהתראיין לתכנית ששודרה בשבת, ועוד לפני כניסת השבת הספיק להזמין את הגולשים לצפות בראיון תוך חילול שבת.

"וכאן מורי ורבותי הרבנים שליט"א התומכים ב"ימינה": האם אין בכל הדברים הנ"ל משום חילול ה' נוראי?! האם אין בתמיכת רבנים בעמדות אלו משום חילול ה' עוד יותר גדול?! אני מלא תקווה שתאירו את עיני ותבהירו כי מה שפורסם בשמכם בעניין זה הינו פרי דמיונם של אנשי ימינה בלבד" סיים הרב את מכתבו, וחתם: "הכותב בכאב יגאל קמינצקי רב גוש קטיף תובב"א".

נפתלי בנט תמיכה מפלגת ימינה הרב יגאל קמינצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד