י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משפר את השירות והביטחון

חדש בדובאי: המצלמות יזהו את קשתית הנכנסים למדינה

בנמל התעופה האמירתי בדובאי הותקנו סורקים מיוחדים המזהים את קשתית עיניהם של הנכנסים בשערי דובאי | השומרים בקנאות על פרטיהם האישיים, נתקלים בטכנולוגיה חדשנית ממנה עליהם להיזהר

חדש בדובאי: המצלמות יזהו את קשתית הנכנסים למדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתקופת הקורונה השמים נפתחים ונסגרים לחילופין, אך בכל מדינות העולם ממשיכים ומפתחים במרץ את פתרונות האבטחה והמודיעין בנמלי התעופה, לצד הנוחות ומניעת תורי ענק במעברי הגבול ובנקודות הביטחון. בנמלי התעופה של איחוד האמירויות כמו בכל מדינה מתוקנת, מותקנות מצלמות הסורקות את הנכנסים בשערי המדינה. אך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, האמירתים העלו את רמת הביטחון והשירות לנוסעים, לרמה נוספת ומיוחדת.

על פי הדיווחים בנמל התעופה האמירתי בדובאי הותקנו סורקים שבשונה מהמצלמות המצלמים בפשטות את הנכנסים והיוצאים. סורקים מצלמות אלו את הקשתית של הנכנסים בשערי דובאי.

מהלך זה מגביר את האבטחה מחד, על ידי שיתוף נתוני הנכנסים עם למאגרי הנתונים של משרד ההגירה במדינה ומאגרי זיהוי הפנים. ובנוסף משחרר את התורות הארוכים, כאשר הסורק החכם מזהה את הנכנס על פי קשתית עיניו, ובמקרה של זיהוי מוצלח השערים נפתחים מאליהן.

עם זאת דווח כי התקדמות טכנולוגית זו, כמו גם שאר ההתקדמויות הטכנולוגיות השונות ברחבי העולם בשנים האחרונים, העירו מחדש את סוגיית השמירה על פרטיות הנוסעים.

החברה מצידה הצהירה כי התהליך הלוקח שניות בודדות, מזין את נתנונים למאגרי המידע לפרק זמן קצוב על מנת לשמור על אינטרס הביטחון של המדינה. בהגנה מלאה ושמירה על פרטיות המידע הנשמר, ואשר מקושר אוטומטית לנוסע שזוהה. אך את החוששים לפרטיותם, פרט זה לא בהכרח ירגיע.

דובאי סריקה אבטחה נמל תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד