י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחטף נמנע

ניצחון לתושבי מאה שערים: מחלקת היולדות ב'ביקור חולים' נשארת פתוחה

לאחר מאבק משפטי עיקש רשמו תושבי מאה שערים ניצחון על הגורמים שניסו להביא לסגירת מחלקת היולדות במאה שערים | עמותת 'ירושלים שקופה' שהובילה את המאבק, ל'בחדרי חרדים': בית החולים נאמנה את תושבי ירושלים למעלה מ-150 שנה לא יופקע לטובת מיזם עסקי פרטי

ניצחון לתושבי מאה שערים: מחלקת היולדות ב'ביקור חולים' נשארת פתוחה
ביה"ח ביקור חולים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מסורת של לידות: בשבוע האחרון רשמו תושבי מאה שערים הישג משפטי נגד התוכנית לסגירת מחלקת היולדות בבית החולים ביקור חולים, המשרת את תושבי מאה שערים והסביבה. את המאבק הוביל הרב נתן קרמר מעמותת 'ירושלים שקופה'.

תושבי מאה שערים זעמו כשגילו אחר שנתיים על ההחלטה לסגור את חדרי הלידה המשמשים את התושבים במשך כמה וכמה דורות, מסורת שנגדעת בגלל אינטרסים צרים, ללא התחשבות בצרכי התושבים, המשתמשים בשירותי בית החולים.

בעתירה שאליה הצטרפו למעלה מ-1,500 תושבים נכתב: "שלא הובאו בחשבון באופן ראוי כל השיקולים הרלבנטיים, כמו: החשיבות הרבה שיש לקיום בית היולדות במקום, מזה מספר דורות, הן מבחינת המרקם העירוני והן מבחינת תושבי האזור המשתמשים בשירותיו, הצפי להכפלת גודל האוכלוסייה באזור בשנים הקרובות, שלרבים מהם אין רכבים פרטיים או כוהנים שמעדיפים ללדת בביקור חולים שאין מחלקות אחרות חוץ בית יולדות ולכן בו ניתן להיכנס ללא מגבלה. כך למשל, בתקופת מגיפת הקורונה, העדיפו תושבים רבים ללדת בביקור חולים בו אין מחלקות קורונה פעילות".

גם עמדת הועדה המקומית ועיריית ירושלים הייתה נגד ביטול שימושים אלו, ב-2018 בדיון להפקדת התוכנית אמר סגן ראש העיר יוסי דייטש: "כולנו מבינים את החשיבות של השארת בית החולים. ואנחנו גם מסתובבים בתוך בית החולים, היום זה לא ראוי לשמש כבית חולים, אני אומר לך באמת. נמצאים שם יולדות, נמצאים שמה רק בגלל הקרבה לאזור המגורים, והגישה הנוחה מבחינת שבת, ולכן הם נמצאים במקום. אבל אילו אפשר להביא לשמה בית חולים, מודרני, עומד בתקנים של 2020 , למה לא? אנחנו מברכים, לא רק מברכים, מנשקים להם את הידיים, ואומרים להם – תעשו את הכול, כדי שהתוכנית הזאת תצא לפועל, כמה שיותר. ואנחנו מבחינת עיריית ירושלים ניתן לתוכנית הזאת מסלול ירוק, ונבקש אותו דבר מהוועדה המחוזית, ונשתדל גם להגיד להם ליזמים רבותי, אתם מסיימים את הפקדה, אם יהיה התנגדויות, נשמע את ההתנגדויות, נשתדל לאשר את התוכנית, ולצאת מיד להיתרים. הרצון שלנו זה לפתח את המקום, בראש ובראשונה בגלל בית החולים שאמור להיות שמה".

לאחר המאבק המשפטי ולאור הערותיו של כב' השופט עודד שחם התקבלו הטענות שבעתירה והוועדה המחוזית התחייבה לפרסם מחדש את פרטי התוכנית תוך מתן הזדמנות נאותה לתושבי העיר להתנגד לסגירת בית החולים ולקיום הליך מנהלי הוגן.

'ירושלים שקופה' הינה עמותה הפועלת למען כלל תושבי ירושלים תוך מתן דגש על האוכלוסיות החלשות שאינם מיוצגים.

בין ההצלחות בתקופה אחרונה הצליחה 'ירושלים שקופה', להציל את הגינה הציבורית שעל ידי הפרויקט 'מצפה נוף' בשכונת רוממה מניסיון העירייה לספח את הגינה החדשה לבית הספר הפרטי הנבנה בסמוך לפרויקט, וכן הצליחה למנוע העברת מגרש המיועד לבתי כנסת ולגני ילדים שכונתיים, לטובת בית ספר פרטי.

'ירושלים שקופה' ברכו על ההחלטה ואמרו ל'בחדרי חרדים': "'ירושלים שקופה' פועלת ללא לאות למען העיר ירושלים ותושביה. אף במקרה הזה נרתמנו לסייע בידי תושבי ירושלים ולמנוע את סגירת בית החולים הוותיק 'ביקור חולים' שמשרת נאמנה את תושבי ירושלים למעלה מ-150 שנה לטובת מיזם עסקי פרטי, תוך ביצוע 'מחטף' והסתרת עובדה זו מן התושבים שלא כדין".

לסיכום אמרו: "'ירושלים שקופה' תמשיך לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, למען כלל תושבי העיר ירושלים".

ביקור חולים מאבק משפטי מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד