כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עודף רגולציה

סמוטריץ' במתקפה: ההנחיות למנהלי המוסדות משוללי הצדקה והיגיון

יוצא להגנת מנהלי המוסדות | ח"כ בצלאל סמוטריץ' במכתב נזעם לשרי החינוך והאוצר על התקנות החדשות בצל תקופת הקורונה | לטענתו מדובר בעודף רגולציה ופגיעה בעצמאות המוסדות התורניים

סמוטריץ' במתקפה: ההנחיות למנהלי המוסדות משוללי הצדקה והיגיון
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח הערב (שלישי) מכתב לשר החינוך יואב גלנט ולשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה לשנות את הנוהל החדש באופן שלא יפגע בסדרי הלימוד ובצנעת הפרט של הלומדים ולא יעמיס עלויות והתעסקות בירוקרטית מיותרות
 
"לאחרונה פרסם אגף בכיר מוסדות תורניים במשרדך נוהל המבקש להסדיר את הלימודים במוסדות שבאחריות האגף בתקופת הקורונה או באמצעים מקוונים", פתח סמוטריץ' ופירט: "בנוהל החדש ישנן שתי הנחיות אשר מקשות באופן ממשי על סדרי העבודה במוסדות, אשר יגרמו להוצאה מיותרת של כספי ציבור ואשר יש בהן כדי לפגוע בצנעת הפרט ובעצמאות המוסדות התורניים. הנוהל דורש את התחייבות המוסד לדווח בכל בוקר ולא יאוחר מהשעה 10:00 על תלמידים חולים או כאלה שנדרשים להיכנס לבידוד. דרישה זו מופרכת מיסודה, כיוון שאי נוכחות מסיבות של בידוד או מחלה אינה מוגבלת לשעה מסויימת. זאת ועוד, במידה ואדם יעדר מסיבה של בידוד או מחלה ולא ידווח על כך עלול המוסד להיכשל בביקורת בלי הצדקה והגיון. גם ברמת צנעת הפרט, הדרישה לקבל נתונים על מצבם הבריאותי של אנשים ספיציפיים משוללת כל הגיון".

"בשנה האחרונה מתמודדים ראשי המוסדות, המנהלים והתלמידים עם אתגר אדיר של קיום המוסדות והמשך לימוד התורה בצל מגיפת הקורונה, הצורך לשמור על הבריאות והמגבלות הנובעות מכך. הדבר דורש השקעה עצומה, בכסף בזמן ובאנרגיה. הדבר האחרון שצריכה המדינה לעשות כרגע זה להכביד על המוסדות בעוד רגולציה ובירוקרטיה" כתב סמוטריץ', והבהיר: "מה שמתבקש כעת מהמדינה זה להקל ולאפשר למוסדות להשקיע כל בדל אנרגיה בלימוד התורה".

לסיום כתב: "אבקשך להנחות את אנשיך לשנות את הנוהל באופן שלא יפגע בסדרי הלימוד ובצנעת הפרט של הלומדים ולא יעמיס עלויות והתעסקות בירוקרטית מיותרת בשעה שממילא מייצרת קשיים ואתגרים רבים".
 

בצלאל סמוטריץ משרד החינוך משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד