י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המהימן ביותר בעולם

רולטה רוסית? דרישה להתנצלות על הזלזול בחיסון

הרוסים דורשים מהאיחוד האירופי: "תתנצלו על האמירה לגבי החיסון שלנו שהיא 'רולטה רוסית', היא בטוחה". מדובר באמירה של פקיד בכיר במחלקת הפיקוח על התרופות באיחוד | דובר הקרמלין: "איש אינו צריך לפקפק בכך שמדובר באחד החיסונים הפופולריים ביותר ואולי המהימנים ביותר בעולם"

רולטה רוסית? דרישה להתנצלות על הזלזול בחיסון
ספוטניק 5 צילום: wikipedia

יצרני החיסון הרוסי 'ספוטניק 5' קראו לרגולטור העליון באיחוד האירופי, להתנצל על השוואת חיסוני החירום ל"רולטה רוסית". בינתיים, איטליה חתמה על עסקה לייצר אצלה את 'ספוטניק 5'.

לשכת המסחר האיטלקית-רוסית מסרה כי עסקה נחתמה בין אדיין סרל, חברת הבת האיטלקית של חברת תרופות משוויץ, לבין קיריל דמיטרייב, ראש קרן ההשקעה הישירה הרוסית. הייצור אמור להתחיל ביולי הקרוב, עם צפי ל-10 מיליון מנות שישווקו השנה. רוסיה עובדת על 20 שיתופי פעולה דומים באירופה. "תהליך הייצור החדשני יסייע ביצירת מקומות עבודה חדשים ויאפשר לאיטליה לשלוט בכל הייצור", נמסר מהלשכה. התנאים הכספיים לא פורסמו.

ביום שלישי הצוות העומד מאחורי חיסון נגד קורונה, דרש התנצלות ממפקחת התרופות של האיחוד האירופי, לאחר שפקיד בכיר בה, השווה את נתינת החיסון במתכונת חירום ל"רולטה רוסית".

כמה מדינות באיחוד האירופי כבר החלו להפיץ ולהשתמש בחיסון ה-Sputnik V למרות שהאיחוד האירופי טרם נתן את אישורו. השימוש זכה לביקורת על ידי יו"ר הדירקטוריון של סוכנות התרופות האירופית (EMA) כריסטה וירטומר-הושה. שטענה כי החיסון לא בטוח והשווה אותו ל"רולטה רוסית" והרוסים נעלבו.

הונגריה כבר אישרה את ספוטניק 5 ומשתמשת בחיסונים כחלק מתוכנית החיסון שלה. גם צ'כיה וסלובקיה הזמינו חיסונים ואמרו כי לא ימתינו לאישור ה-EMA. כשנשאלה האם אוסטריה צריכה לאשר באופן חד צדדי את החיסון, אמרה וירטומר-הושה לערוץ ORF במדינה: "זה קצת דומה לרולטה הרוסית".

"אנו דורשים התנצלות פומבית מכריסטה וירטומר מהאיחוד האירופי על הערותיה השליליות לגבי מדינות האיחוד האירופי המאשרות שימוש של הספוטניק החמישי", כתבו היצרנים בטוויטר. הם הוסיפו כי "הערותיה מעלות שאלות קשות לגבי התערבות פוליטית אפשרית בבדיקות של ה-EMA המתמשכים", החיסון שלהם כבר אושר על ידי 46 מדינות.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כינה את הצהרתה של וירטומר-הושה "מצערת" ו"בלתי הולמת בלשון המעטה". הוא אמר כי "איש אינו צריך לפקפק בכך שמדובר באחד החיסונים הפופולריים ביותר ואולי המהימנים ביותר בעולם".

רוסיה חיסון לקורונה ספוטניק 5 האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד