י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה בכינורו וזה בגיטרתו

צפו: העיתונאי המפורסם בדואט מרגש עם הזמר החסידי

העיתונאי חובש הכיפה שזוכה לפופולאריות רבה בקרב האמריקנים שחזר את הנגינה שלו בכינור באלבומו הראשון של חברו לבית הספר איתן כץ, כיום זמר מצליח ומוביל במגזר החרדי. השניים ביצעו את 'למענך' - אחד משיריו הראשונים של כץ • צפו

צפו: העיתונאי המפורסם בדואט מרגש עם הזמר החסידי
בן שפירו ואיתן כץ צילום: צילומסך

בן שפירו, עיתונאי אורתודוכסי, הפתיע רבים בקהילה היהודית האורתודוכסית, כאשר הוא והזמר איתן כץ פרסמו שניהם סרטון וידאו, בו הם מבצעים יחדיו את הלהיט "למענך" של כץ. בתיעוד נראה כץ מלווה את עצמו בגיטרה ואילו שפירו פורט על מיתרי הכינור שלו.

השניים היו חברים לכיתה בתיכון. שפירו ניגן בעבר את "למענך" עבור הקהל שלו, וחשף שהוא למעשה זה שליווה את הביצוע המקורי בכינור, באלבומו הראשון של איתן כץ. שפירו הוא אחד העיתונאים הכי מפורסמים בארצות הברית, לתוכנית היומית שלו מאזינים מיליונים.

בראיון לתקשורת האמריקאית בעבר, הוא סיפר על תחילת הדרך בתקשורת. "בתחילה חשבתי שאתמקד במוזיקה ובמדעי הגנטיקה", הוא סיפר. "במקום זה מצאתי את עצמי מתמקד במדעי המדינה. בחלקו, זה קרה בגלל שראיתי מאמר מערכת בעיתון שמשווה את אריאל שרון לאדולף אייכמן. יצרתי קשר עם העורך ושאלתי אם אוכל לכתוב תגובה. זה גרר טור שלי באותו עיתון, ואז ביקשתי לקבל 'טור סינדיקציה' טור שמתפרסם בו זמנית במספר עיתונים וכך מגיע לתפוצה רחבה מאוד וקיבלתי את זה בלי שהם ידעו בן כמה אני". הוא היה בן 17.

בראיון למגזין 'משפחה' הוא נשאל בעבר על ידי הכתבת מיכל איש שלום: "אתה חובש את הכיפה שלך בכל מקום, מה היית אומר לדתיים שלא חובשים ברחוב". הוא ענה: "אנשים הולכים לזהות שאתה יהודי בכל מקרה. חבישת הכיפה היא הדרך הכי טובה להראות לאנשים: א. שאתה גאה בדתך. ב. שכל מה שאתה עושה שטוב לאחרים הוא שיקוף של השקפת העולם הדתית שלך. כשאני עושה דברים שאני חושב שהם טובים, זה משקף את הערכים שאני מנסה לחיות. זו תזכורת עבורי, זה גורם מזהה עבור כל אחד אחר, וזה סוג של ציון שאני מנסה לעשות דברים למען מטרה נעלה יותר. אני מאוד בעד חבישת כיפה - ולמעשה זו לא הייתה אפילו החלטה מודעת. זה לא שאי פעם לא לבשתי את זה. כשאנשים מגיבים ב'וואו, אתה חובש כיפה', אני שואל 'למה לא'", אמר שפירו.

איתן כץ למענך דואט ניגון בכינור בן שפירו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד