י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במסגרת חידוש היחסים

בכיר בהנהגה הסודנית: "לא להחזרת הסודנים בכפיה"

בריאיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי - כאן 11, מספר בכיר בהנהגה הסודאנית, א-טאהר חג'ר, שלמרות האיטיות וחילוקי הדעות הפנימיים, היחסים עם ישראל אסטרטגיים לארצו והוא גם סבור כי אין לכפות על המהגרים מסודאן שנמצאים בישראל לחזור לארצם במסגרת חידוש היחסים

בכיר בהנהגה הסודנית: "לא להחזרת הסודנים בכפיה"
א טאהר חג'ר צילום: מתוך שידורי כאן 11

א-טאהר חג'ר, חבר המועצה הריבונית השולטת בסודאן, מתבטא ואומר כי אין לכפות את חזרת המהגרים מסודאן לארצם במסגרת כינון היחסים עם ישראל. לדבריו: "לישראל יש אחריות מוסרית וצריך להתייחס אליהם כפליטים. חזרה מבחירה לסודאן אפשרית, אבל בכפייה בשום אופן".

בשיחה עם רועי קייס, הכתב לענייני ערבים ב'כאן 11', אמר א-טהאר כי "היה תיאום רב בין ההנהגה הסודאנית לישראלית בנוגע ליחסים. אנו חושבים שיחסים בין סודאן לישראל צריכים להיות מושתתים על האינטרס הלאומי של סודאן ושל ישראל. על הקשרים להיבנות ללא קשר למדינות אחרות ובעיקר ללא קשר לפלסטין. בעבורנו הבעיה הפלסטינית היא בעיה נפרדת".

‏עוד ציין כי ישראל וסודאן יכולות לשתף פעולה בשלל מישורים – המישור הביטחוני, המדיני והכלכלי וישראל אף יכולה לסייע לסודאן ביחסי החוץ שכן יש לה יחסים עם מדינות האזור, ‏הוא התייחס בריאיון לקצב האיטי של כינון היחסים ולהתנגדות הפנימית בסודאן למהלך ואמר כי המחלוקות לא משנה אם הן נובעות מתוך אידיאולוגיה או אינטרס מפלגתי, לא ישפיעו על ההחלטה האסטרטגית של סודאן (בעניין היחסים עם ישראל) וסודאן מתכוונת להמשיך בדרך הזאת.

‏השבוע חג'ר, מי שמשמש כאחד מראשי התנועות הפוליטיות בדרום סודאן, נשבע אמונים לפני המנהיג הזמני של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ומונה רשמית לחבר במועצה הריבונית שבראשה עומד אל-בורהאן. סך הכל יש שם 14 חברים.

סודן הסכם שלום סודנים גירוש מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד