י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפרד ומשול

ארדואן ניחם את נשיא הקהילה היהודית בטורקיה

למרות היחסים העכורים עם ישראל, נשיא טורקיה ארדואן מתחזק קשר חם וטוב עם הקהילה היהודית במדינתו. על פי הדיווחים במדינה, ארדואן ויו"ר פרלמנט הטורקי שוחחו עם נשיא הקהילה היהודית וניחמו אותו על פטירת אמו

ארדואן ניחם את נשיא הקהילה היהודית בטורקיה
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך טוויטר

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ניחם את נשיא הקהילה היהודית בטורקיה, והביע תנחומים על פטירת אמו, כך דווח אתמול (שלישי) בתקשורת הטורקית.

ארדואן התקשר לארול כהן, והביע תנחומים לעל פטירת אמו, מרת בקי כהן ע"ה. גם יו"ר הפרלמנט מוסטפא סנטופ התקשר לכהן להביע תנחומים.

בני הקהילה היהודית בטורקיה הם בעיקר צאצאי יהודים ספרדים שהגיעו לטורקיה אז האימפריה העות'מאנית לאחר שנמלטו מספרד, בה שלטה אז האינקוויזיציה האכזרית לפני מאות שנים. מספרם, שרוכז בעיקר באיסטנבול בימינו, התדלדל בגלל פיגועים לפני עשרות שנים, והביא להגירה לישראל.

בשנת 2015 חגגה הקהילה את חנוכה בפומבי לראשונה זה עשרות שנים בטקס שנערך באיסטנבול, שם שני בתי כנסת היו מטרה לפיגועים בשנת 2003.

בחג החנוכה האחרון, הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן בירך את הקהילה היהודית המקומית לרגל חג החנוכה והדגיש את "האנטישמיות הגואה שהדת מתמודדת ברחבי העולם", אך שכח לציין שיחסו לישראל גובל באנטישמיות קשה.

הנשיא אמר אז "אני מברך את כל היהודים, ובמיוחד אזרחינו היהודים שהם חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו, לרגל חנוכה, ומושיט את איחולי לשלומם ביום משמעותי זה בו האור גבר על החושך", אמר הנשיא. "ככל שאנטישמיות, איסלאמופוביה ושנאת זרים מתפשטת כמגיפה, טורקיה תמשיך להוות דוגמא לכל העולם עם תרבות הסובלנות העצומה שלה והמסורת שלה", אמר הנשיא בהודעתו.

רג'יפ טאיפ ארדואן יחסי ישראל טורקיה טורקיה הקהילה היהודית בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד