ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
מבצע החיסונים נמשך

בריטניה עם נתונים מעודדים: אחוזי הנדבקים והמתים במגמת ירידה

אחרי שבחודשים האחרונים הנגיף היכה במלוא הכוח בבריטניה נראה כי כעת המצב חזר לשליטה יחסית | ברקע מבצע החיסונים הנרחב מתעוררת מחלוקת בין מקבלי ההחלטות על הסרת המגבלות וניסיון לחזור לשגרה בטוחה יותר

בריטניה עם נתונים מעודדים: אחוזי הנדבקים והמתים במגמת ירידה
רחוב בבריטניה צילום: unsplash

נתוני משרד הבריאות הבריטי מראים כי היו פחות מ-6000 מקרי הידבקות במהלך יום שלישי, לעומת כ-6500 נדבקים ביום הזה בשבוע שעבר, ו-231 מתים, ירידה לעומת 343 בשבוע שעבר.

נתונים רשמיים מראים שביום שני האחרון חוסנו יותר מ-255,000 אנשים נוספים נגד נגיף הקורונה, כמעט 23 מיליון אנשים קיבלו כעת זריקה אחת לפחות. וקרוב ל-1.2 מיליון קיבלו את שתי הזריקות.

כשהמדדים של ההידבקות יורדים באופן דרמטי והמאמץ של החיסונים מהדהד קדימה במהירות, יש לחץ גובר מצד חברי פרלמנט להקל את ההגבלות מוקדם יותר מהתכנון.

אך קצין הרפואה הראשי פרופסור כריס וויטי אמר היום שהוא מייעץ לממשלה לדבוק בתוכנית הזהירה שלה, המעניקה מרווחים של חמישה שבועות בין כל שלב של הגבלות שהוסרו.

קצין הרפואה הראשי אמר לחברי פרלמנט: "אם אתם תפתחו מהר מדי, הרבה יותר אנשים ימותו, אני חושב שקל מאוד לשכוח כמה מהר הדברים יכולים להפוך לרעים". לטענתו, זה 'מציאותי לחלוטין' שעשרות אלפי בריטים נוספים עלולים למות כתוצאה מהידבקות משום שהנגיף 'ימצא' אנשים שלא חוסנו.

אתמול גיבה דוברו של ראש הממשלה את אזהרתם של ראשי הרפואה: "אנו עוברים בהדרגה, בצורה זהירה מאוד, דרך מפת הדרכים כדי שיהיה לנו זמן בין הצעדים לבחון את ההשפעה שהייתה למגבלות, ראש הממשלה היה מאד ברור שזו מפת דרכים זהירה, אבל הוא רוצה שהיא תהיה יעילה".

בריטניה חיסונים חיסון לקורונה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד