י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיכוי ביד קשה

דיקטטורה מדלת לדלת: שוטרים יוצאים בלילות "לצוד" מפגינים

המחאות ההמוניות במיאנמר נתקלות בהתנגדות עזה מצידו של המשטר הצבאי החדש שעושה מצידו הכל להשליט סדר חדש במדינה | על פי הדיווחים המשטר הטיל עוצר על הרחובות אך האזרחים לא נרתעו ויצאו להפגנות ענק בהן השתמשה המשטרה באש חיה ורימוני הלם

דיקטטורה מדלת לדלת: שוטרים יוצאים בלילות "לצוד" מפגינים
ההפגנה במיאנמר צילום: רשתות חברתיות מיאנמר

משטרת מיאנמר יוצאת לצוד דלת אחר דלת אחר מפגינים בפשיטות לילה שלא מביישות את תקופת סטאלין שהוציא להורג מיליונים.

משטרת מיאנמר ערכה בימים האחרונים חיפוש מדלת לדלת אחר מפגינים תומכי דמוקרטיה, לאחר שקצינים בכירים שהשתלטו על השלטון מנסים לסלק מחאות נגד החונטה הצבאית שלהם.

ביום שני כוחות הביטחון פשוט כיתרו גוש רחובות ביאנגון, ואמרו כי הם יענישו את התושבים אם ימצאו מפגינים שהגיעו מחוץ לעיר מסתתרים בבתיהם.

המשטרה התמקדה בדירות המניפות את הדגל בצבע אדום-זהב של מפלגתה הפרו-דמוקרטית של המנהיגה אונג סן סוי קי, שנמצאת במעצר בית, כך אמרו תושבים לסוכנות הידיעות רויטרס, הפשיטות נמשכו אל תוך הלילה.

המהלך עורר זעם רב מצד האו"ם ומעצמות המערב שדרשו לשחרר את האנשים שנעצרו, ואמרו כי חלקן היו מפגינות שקיימו צעדות שלוות לרגל יום האישה הבינלאומי.

למרות המעצרים המתמשכים, אלפי אנשים התנגדו אמש לעוצר הלילי ברחובות, ויצאו בתמיכה באנשים העצורים בעיר הבירה יאנגון. המפגינים שנעצרו, כולל צעירים וסטודנטים רבים, כונסו בכוח ברובע סנצ'אונג, ולא יכלו לעזוב את המקום.

עם רדת הלילה, המשטרה ירתה אש חיה, והשתמשה ברימוני הלם, ואף הזהירה כי תבדוק בבתים את כל מי שהגיע מחוץ למחוז ותעניש את מי שמסתיר אותם. "הם חיפשו הכל בניין בכביש קיון טאו - הם השמידו את מנעולי בנייני הדירות אם הם היו נעולים בקומה התחתונה", אמר אחד התושבים לסוכנות הידיעות רויטרס. עם אור ראשון אתמול (רביעי) נראה כי כוחות הביטחון נסוגו, ואפשרו לחלק מהמפגינים לברוח מהאזור.

ההשתלטות והמעצרים של הצבא על המנהיגה הנבחרת סו צ'י הובילו להפגנות בהן יותר מ-60 נהרגו וכ-1,800 נעצרו, כך טוענות קבוצות זכויות אדם.

הפיכה צבאית מיאנמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד