י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטילו וטו

כך נקמו הפלסטינים באמירויות על הסכם הנורמליזציה עם ישראל

אמש נערך בקהיר פורום הגז של מזרח הים התיכון עם שר האנרגיה שטייניץ ושרי אנרגיה של מדינות נוספות. נערכה הצבעה על הצטרפותן של מדינות כשמקיפות בפורום, הפלסטינים הפתיעו והצביעו נגד ובקשת האמירויות נדחתה

כך נקמו הפלסטינים באמירויות על הסכם הנורמליזציה עם ישראל
הנחת צינור גז בצד הישראלי. אילוסטרציה צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

ברקע יחסי האיבה בין הרש"פ לאמירויות והכעס על ההסכם שחתמה עם ישראל, הגיעה אמש הנקמה: וטו של הרשות הפלסטינית מנע את הצטרפות איחוד האמירויות לפורום הגז של מזרח הים התיכון, שבו חברה גם ישראל. כך דווח עמיחי שטיין בכאן 11.

אמש נערך בקהיר פורום הגז של מזרח הים התיכון עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, ושרי האנרגיה של מצרים, ירדן, איטליה, יוון, קפריסין והרשות הפלסטינית.

בקשות ארה"ב להצטרף כמשקיפה וצרפת כחברה מן המניין - התקבלו, אך בקשת איחוד האמירויות - נדחתה. מי שהצביע נגדה היה הנציג הפלסטיני.

נדגיש: כל החלטה בארגון מתקבלת רק פה אחד - ולכן ההתנגדות הפלסטינית מנעה את הצטרפות האמירויות.

גורמים המעורים בפרטים מספרים כי השרים האירופים היו מופתעים מההתנגדות של הנציג הפלסטיני ושאלו אותו אם הוא מוכן להימנע - אך הוא הבהיר שהוא משאיר את הצבעת ההתנגדות לצירוף האמירתית כמשקיפים והבקשה נדחתה.

כזכור במהלך מפתיע, ישראל ואיחוד האמירויות הכריזו על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של נשיא ארצות לשעבר הברית דונלד טראמפ.

בתמורה להסכם, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית. הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית ושליטה בפועל מוחמד בן זאיד א-נהיאן. ראש הממשלה נשא הצהרה בנושא ובירך על המהלך "יום היסטורי" אמר.

איחוד האמירויות אנרגיה יובל שטייניץ הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד