ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"קרקס פוליטי"

קבלת הפנים ליוצאי אתיופיה: גנץ ביטל ועל נתניהו נאסר להגיע

גם טקס צנוע לקראת בואם של מאות עולים מאתיופיה הפך לאירוע פוליטי. ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון הודיע כי אינו משתתף בטקס בגלל נתניהו. במקביל היועמ"ש אסר על נתניהו עצמו להשתתף מחשש לתעמולת בחירות

קבלת הפנים ליוצאי אתיופיה: גנץ ביטל ועל נתניהו נאסר להגיע
נתניהו עם עולים מאתיופיה - ארכיון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

המרוץ לכנסת ה-24 מתחמם, ובכל יום שעובר המערכת הופכת להיות ניצית יותר ויותר. כאשר הפוליטיקה משתלטת על כל נושאי החיים הבוערים, כמו נגיף קורונה המשתולל, ואף על טקס לקראת העולים החדשים מאתיופיה שהיה צפוי להיערך מחר (חמישי).

בטקס היו אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו ויריבו החלופי שר הביטחון בני גנץ, אך כבר אתמול החלו החריקות בנושא כאשר דווח כי שרת התחבורה מירי רגב ניסתה מיושב ראש מפלגת כחול לבן לנכוח בטקס. גנץ הגיב על הניסיון למנוע את השתתפותו על ידי שרת התחבורה כי: "רגב זורעת הרס ופילוג אפילו בנושא לאומי וציוני ממדריגה ראשונה".

לאחר מכן צייץ גנץ: "‏הניסיון של נתניהו לגנוב קרדיט על מבצע צור ישראל שמובילה השרה שטה להעלאת אחינו ואחיותינו מאתיופיה, הוא ניסיון מביך. ביבי, בשבילך הגעת עולים זה אירוע בחירות. בשבילי, הגעת עולים זו תמצית הציונות. אחרי שעיכבת את הגעתם לארץ, לפחות אל תפריע. נמשיך לעשות הכל עד שאחרון העולים יגיע לישראל".

הבוקר פורסמה הודעה מטעמו של גנץ, כי "עקב הזיהום הפוליטי של נתניהו, שר הביטחון גנץ החליט לבטל את השתתפותו בטקס קבלת הפנים החגיגי לכבוד הגעתם של 300 העולים האחרונים מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל" המתכונן למחר".

"גנץ אמר הבוקר לשרה תמנו שטה כי מבצע העלאת העולים שהיא מובילה בהצלחה, על אף הערמת הקשיים על ידי נתניהו, הוא אקט ציוני חשוב שאסור להפוך אותו לקרקס פוליטי כפי שנתניהו ביקש לעשות באמצעות שליחתו- רגב" הוסיפו בהודעה מטעמו של שר הביטחון".

"עוד סיכמו גנץ ותמנו שטה כי הבאת יתר הממתינים הנוספים מאתיופיה תהיה חלק מדרישות כחול לבן לכל ממשלה עתידית. גנץ אמר לשרה שטה כי אין לו ספק שהיא תקבל את העולים המגיעים באופן מרגש, חם ומקצועי כפי שהם ראויים לו" לשון ההודעה.

בתוך כך פרסם עמית סגל כי היועץ המשפטי לממשלה אסר את ההשתתפות של נתניהו בטקס, מחשש כי מדובר בתעמולת בחירות.

לאחר ביטול ההגעה על ידי האישים, והאיסור שהטיל על השתתפותם היועץ המשפטי לממשלה השרה פנינה תמנו שטה הכריזה באולפן ynet על ביטול האירוע, תמנו שטה אמרה: "הטקס שתוכנן לכבוד עולי אתיופיה, מבוטל. אני קוראת לראש הממשלה לא להגיע. תהיה פה קבלת פנים מצומצמת בלבד. יש פה צביעות של רגב ונתניהו".

חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד, תקף גם הוא את החלטת היועמ"ש וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏רגע לפני הטקס עם עולי אתיופיה בנתב״ג: היועמ"ש אוסר על נתניהו להשתתף בטקס בגלל חשש לתעמולת בחירות. השלב הבא: אוסר על הפצצות בסוריה או הבאת חיסונים נוספים בגלל תעמולת בחירות".

במענה לפניות כתבים בעניין השתתפות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי באירוע קבלת הפנים לעולים חדשים, נמסרה הודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה לפיה לא התקבלה הנחיה לאסור על רה"מ להשתתף בטקס: "נבקש להבהיר כי הנושא עודנו נמצא בבירור בינמשרדי, וטרם גובשה חוות דעת משפטית בעניינו, שכן עדיין לא התקבלו כל ההתייחסויות הנדרשות מאת המשרדים הנוגעים בדבר. ממילא היועץ המשפטי לממשלה לא הנחה דבר בעניין. ככל שבסופו של יום, תעמוד על הפרק השתתפות של מי מחברי הממשלה באירוע, הדבר ייבחן כמקובל לפי אמות המידה המשפטיות שנקבעו בדין, בדגש על פסיקת יו״ר ועדת הבחירות המרכזית."

יהודי אתיופיה טקס פנינה תמנו שטה בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד