ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מידע שחשוב לדעת

שלושה דברים שלא ידעתם על ניהול תיקי השקעות

רגע לפני שאתם פונים לניהול תיקי השקעות מקצועי מטעם מומחים לדבר, חשוב שתדעו את שלושת הדברים הבאים

שלושה דברים שלא ידעתם על ניהול תיקי השקעות
ניהול השקעות צילום: 123rf

תיק ההשקעות שלכם הוא אוסף של השקעות המנוהל תחת קורת גג אחת, זה מאוד נוח להשקיע את כספכם בצורה כזאת, ככה אינכם צריכים לעקוב אחר כל השקעה בנפרד. כאשר תיק ההשקעות שלכם מנוהל בצורה חכמה, תוכלו להבטיח שאתם משקיעים את הכסף שלכם במקומות הנכונים באופן עקבי, לעקוב אחר אותן השקעות בצורה עקבית, לראות אילו מהן מניבות לכם רווחים, ואילו השקעות צריך למכור, כדי להימנע, או לכל הפחות לצמצם, הפסדים לא רצויים. 

אך רגע לפני שאתם פונים לניהול תיקי השקעות מקצועי מטעם מומחים לדבר, חשוב שתדעו את שלושת הדברים הבאים.

גיוון הוא מילת המפתח

כל משקיע שואף שתיק ההשקעות שלו יטיב עמו, כלומר שיניב כמה שיותר רווחים. אם חשבתם שכדי להימנע מהפסדים יהיה עליכם להתמקד בסוג אחד של השקעות, כדאי שתחשבו שנית, בעולם ההשקעות מומלץ שלא לשים את כל הביצים בסל אחד. שמירה על תיק השקעות מגוון תפזר את הסיכונים שלכם, כך שאם השקעה אחת לא הייתה מוצלחת, היא לא תשפיע על כל התיק כולו. לכן אם אתם רוצים פחות הפסדים, עדיף לשמור על תיק ההשקעות שלכם כמה שיותר מגוון.

עליכם להבין את עצמכם, כמו גם את השוק

זה לא מספיק לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בניהול תיקי השקעות, גם לכם, המשקיעים את כספכם, צריך להיות הבנה בסיסית של השוק כדי להבטיח ביצועים טובים של תיק ההשקעות שלכם. מעבר להיכרות עם השוק, עליכם גם להכיר את עצמכם ואת סוג הסיכון שאתם מוכנים לקחת. המשמעות של ניהול תיק השקעות היא לא רק לשים את הכסף ולחכות לקצור את הפירות, אלא גם לדעת אילו סכומים יהיה לכם נוח לאבד. לכן זהו אילו סיכונים אתם מוכנים לקחת, לפני שאתם יוצאים לדרך, כך בית ההשקעות יוכל להתאים את סוג ההשקעות שמתאים לכם ולגורם הסיכון שנוח לכם אתו. בנוסף, השקיעו רק סכומים שאתם בטוחים שלא יהפכו עבורכם לנטל כלכלי, אם העניינים לא יתסדרו כפי שרציתם.

אל תנוחו על זרי הדפנה, הישארו עם היד על הדופק

הרבה אנשים נוטים לחשוב ששוק ההון יניב להם הכנסה פסיבית, ובפסיבית הכוונה שהם לא יצטרכו להשקיע זמן ומאמץ מלבד להשקיע את כספם ולקבל עליו תשואה. בפועל הדרך הטובה ביותר לניהול תיקי השקעות היא לעקוב אחר ההשקעות ללא הפסקה. קחו בחשבון שהשקעות לא טובות יובילו לביצועים לא טובים של התיק, וכתוצאה מכך להפסדים. ניהול תיק השקעות זו עבודה לכל עניין דבר וכאשר מפקחים על ההשקעות, אפשר לראות באופן ודאי לאילו השקעות יש פוטנציאל לצמוח, ואילו חייבים למכור באופן מיידי כדי למנוע הפסדים. לחילופין, ניתן כמובן לתת לבעלי מקצוע לנהל עבורכם את תיק ההשקעות ובכך להבטיח לעצמכם שקט בזמן שהתיק מנוהל בצורה מקצועית.

ולסיום, המלצה אל תוותרו על המומחים

ניהול תיקי השקעות הוא הכרחי, אם הכסף שלכם מושקע ביותר ממקום אחד, והוא דורש הבנה של מגמות השוק, איתור הזדמנויות השקעה ועוד שלל גורמים שיכולים להשפיע על ביצועי התיק. לכן כדאי ואפילו מומלץ לפנות לבית השקעות ותיק ומקצועי שיעזור לכם לנהל את התיק שלכם בצורה יעילה, תוך שנותן מענה לכל הדברים שאולי לא ידעתם, אך בהחלט חשוב לדעת, אם אתם רוצים שהכסף שלכם יעבוד בשבילכם ולא להיפך.

השקעות ניהול השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד