י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מידע נחוץ

חסרונות בחומצה היאלורונית

כדי להימנע מטיפולים מרחיקי לכת ניתן ליטול חומצה היאלורונית כתוסף מזון, בצורת אבקה או גלולה • בואו לקרוא על תפקיד החומצה ההיאלורונית בגופנו

חסרונות בחומצה היאלורונית
חומצה היאלורונית צילום: FREEPIK

החומצה נמצאת בגופינו ולה תפקיד חשוב בשמירה על הסחוסים והעור, היא סופחת נוזלים מסמיכה אותם ויוצרת שכבת הגנה. עם הגיל ייצור החומצה בגוף מתדלדל וזה מתבטא במראה עור רפוי ומקומט בכאבים במפרקים ועוד. הרפואה מצאה דרך להשלים את החסרים באמצעות קפסולות שניטלות דרך הפה או הזרקות של חומצה לאזורים שונים בגוף.

החומר משמש בגוף האדם למגוון תהליכים המהותיים לתפקודו התקין, לכן אבדן החומצה יכול להשפיע משמעותית על איכות החיים. עם ההבנה שתוחלת החיים מתארכת ואנשים מחפשים בריאות יופי ואסתטיקה גרם לפיתוח החומצה ממקורות שונים על מנת להשלים את החסרים. בתחילת דרכה החומצה נוצרה מכרבולת של תרנגולת, לאחר מכן החלו לייצר את החומצה מבקר ודגים. החומצה ניתנת לצריכה כתוסף תזונה, החומצה ניתנת להזרקה לאזורים שונים בגוף על מנת ליצור נפח ומראה צעיר יותר. ניתן להזריק את החומצה לצורך מילוי קמטים, עיבוי שפתיים, תיקון צלקות ושקעים, תיקון א סימטריה בפנים או בגוף, עיצוב האף ועוד.

חסרונות החומצה ההיאלורונית

בניגוד לחומצה ההיארלרונית שמיוצרת באופן טבעי בגוף האדם , החומצה המוזרקת עוברת עיבודים שונים שהופכים אותה לקשה יותר לספיגה, על מנת שתישאר יותר זמן בגוף ותפעל ליצירת נפח לזמן ארוך יותר.

על אף שהיא נשארת יותר זמן בגוף, על מי שמבצע הזרקות לחזור על הטיפולים מידי כמה חודשים, מדובר בטיפולים יקרים ובהוצאה גבוהה שנדרשת על מנת לשמר את התוצאה הקוסמטית.

היעילות הקוסמטית של החומצה מוגבלת. במקרים מסויימים יש להיעזר בניתוחים פלסטיים שאמנם כרוכים בסרבול וכאב רב יותר אך משיגים תוצאה יותר קבועה ואפקטיבית.

תחום הזרקות החומצה הפך לפרוץ מאד, קיימים גורמים לא מקצועיים בשוק שמזריקים חומרים המכילים חומצה היאלורונית ולא עברו הכשרה מתאימה. הם עלולים להזריק  חומרים שלא מתאימים לאזור או למטרה, מה שיכול לגרום לתוצאה גרועה יותר ממה שהיה לפני. לכן יש להזהר בבחירת הגורם המטפל לא תמיד הזול הוא הכדאי.

הזרקת חומצה היאלורונית יכולה לגרור עימה סיבוכים שונים. אמנם שכיחותם של הסיבוכים נמוכה אך קיים סיכון של תגובה אלרגית ברמות שונות, ניתן להתגבר על זה באמצעות ביצוע טסט של הזרקת כמות מזערית ולבחון את התגובה.

מה כדאי לעשות?

כדי להימנע מטיפולים מרחיקי לכת ניתן ליטול חומצה היאלורונית כתוסף מזון, בצורת אבקה או גלולה. אנשים רבים כיום מכניסים את התוספים כחלק משגרת הטיפול שלהם. בנוסף לנטילת החומצה ההיאלורונית מומלץ ליטול קולגן, הקולגן לבליעה הפך מזמן לטרנד יופי משמעותי ביפן. אך כיום מדובר כבר במוצר שנכנס לשגרת התוספים של כל חובבות הטיפוח. הקולגן הוא בחלבון שאחראי על חיזוק העור ומיצוקו השילוב שלו עם חומצה היאלורונית אומנם יכול לדחות את הטיפולים, ההזרקות היקרות והניתוחים הפלסטיים אך יש להם גם השפעה רבה על שימור הפרקים שיכול למנוע בעיות בסחוס לשמור על השיער הציפרניים והעצמות. גם את הקולגן ניתן להשיג בצורת אבקה או גלולה. כיום יצרניות רבות שילבו את שתי החומרים ביחד כדי לייעל את התהליך.

עם התפתחות הקוסמטיקה בשנים האחרונות, יצרניות רבות החלו לעשות שימוש בקרמים המכילים קולגן וחומצה היאלורונית. אך חשוב לדעת שמדובר בטיפול חיצוני בעל השפעה מוגבלת. כדאי לשלב אותו עם נטילת תוספי התזונה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית כדי לשלב טיפול חיצוני ופנימי. כאשר נוטלים קולגן מומלץ לשלב אותו עם ויטמין סי שמייעל את תהליך הבניה של החומר

חומצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד