ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההגבלות יוסרו?

פסח כהלכתו: מנכ"ל משרד הבריאות עם נתונים מעודדים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס הבוקר לנתוני התחלואה המעודדים במדינה | לדבריו, למרות חגיגות פורים לא ניכרת עלייה מדאיגה במספר החולים, וכבר בימים הקרובים במשרד הבריאות ידונו על הקלות נוספות לקראת חג הפסח

פסח כהלכתו: מנכ"ל משרד הבריאות עם נתונים מעודדים
פרופ' חזי לוי ומנהל בית החולים צילום: אלי כהן

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר הבוקר (רביעי) כי יכול להיות שכבר בקרוב משרד הבריאות יעדכן על הקלות במגבלת ההתקהלות, וציין כי לבינתיים לא רואים עלייה בתחלואה בעקבות אירועי הפורים.

בראיון ל-ynet אמר פרופסור לוי כי "אני מקווה שנוכל להרחיב את מגבלות ההתקהלות, כך שמשפחה תוכל לחגוג עם יותר אנשים ותחגוג את פסח כהלכתו".

הוא התייחס בנוסף למבצע החיסונים ולחשש שיצטרכו לחסן פעמיים בארבע מנות חיסון את כל האוכלוסיה, גם את הילדים, ואמר כי משרד הבריאות נערך לכך.

"אנחנו רואים נכון לעכשיו שאין ביטוי קשה להתקהלויות שהיו בפורים וזו סיבה לדון בכך ממש בימים אלו", אמר הפרופסור, אך ציין כי "לא דיברנו על ביטול גורף. האם אנחנו יכולים למשל להגדיל את מספר המשתתפים באירועים שונים? זה בדיוק יעלה לדיון".

לדבריו, "אני מקווה שהמגמה שאנחנו רואים בימים האחרונים תימשך. ללא ספק יש מגמת התייצבות במקדם ההדבקה, יש מגמה של ירידה במספר המאומתים ומגמה של ירידה בחולים קשים. הדברים האלה מעודדים והם בהחלט ראויים לדיון מקצועי. אני מקווה שהמגמה הזאת תמשיך ולא חלילה תתהפך. נוכל אולי להגדיל את מספר המשתתפים באירועים במקומות פתוחים".

חזי לוי קורונה פסח משרד הבריאות הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד