י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המחאה והיוזמה

תסיסה בברסלב: "סוחרים בצוואת רבינו בתמורה לנזיד עדשים"

רבנים ועסקנים בחסידות ברסלב יוזמים הקמת התארגנות למען ראש השנה ה'תשפ"ב תוך דחיה מוחלטת של כל מו"מ מול נציגי יהדות התורה בענין הזה כמו גם בענין הבחירות הקרובות | "אין לנו שום אמון בנציגים החרדים שהיו בקואליציה ולא פעלו לטובתינו ואפילו פעלו נגדנו"

תסיסה בברסלב: "סוחרים בצוואת רבינו בתמורה לנזיד עדשים"
חסידי ברסלב באומן ער"ה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

"אין לנו אמון": רבנים ועסקנים בכירים בחסידות מתנערים מהפרסומים על מו"מ מול סגן השר מאיר פרוש במטרה ליישב את משבר אומן באופן שיאפשר לחסידים להצביע ליהדות התורה בבחירות הקרובות.

כזכור, בימים האחרונים פורסם ע"י עסקנים בחסידות ברסלב כי הם עומדים במו"מ מול סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה, במטרה לקדם פיוס בין הצדדים במסגרתו יתחייבו הח"כים החרדים לדאוג כבר בהסכמים הקואליציונים להסדרת ההגעה לאומן בראש השנה הקרוב באמצעות הדרכון הירוק, זאת בתמורה להצבעת החסידים ליהדות התורה בבחירות.

אלא שהמו"מ והמתווה המסתמן מעורר זעם רב בקרב גורמים אחרים בחסידות ברסלב שרואים בעסקנים את האחראים למחדל, ומתכננים להקים איגוד לקראת ראש השנה ה'תשפ"ב במטרה לחקור את כשלי ראש השנה הקודם ולהבטיח כי אלו לא יחזרו על עצמם.

בהודעה שפורסמה בברסלב נאמר: "בנושא אומן אין לנו שום אימון בנציגים החרדים שהיו בקואליציה ולא פעלו כלום לטובתנו ואפילו פעלו נגדנו, על אף מחויבותם המוסרית למצביעים שלהם".

"בימים הקרובים", כך מובטח בהודעה, "יוקם איגוד למען ראש השנה תשפ"ב. האיגוד גם יחקור את כישלונות תשפ"א והוא ייצג את כלל חסידי ברסלב ביושר ובהגינות".

ההערכה בחסידות ברסלב היא כי המהלכים להקמת האיגוד יושלמו כבר בימים הקרובים, לאחריהם יתייצבו ראשיו בפני הציבור ויציגו את עמדתם לקראת הבחירות הקרובות והיחסים עם המפלגות החרדיות.

"אסור לנו לשכוח את מה שהיה בראש השנה האחרון. לצערינו המצב כרגע הוא שסוחרים בצוואת רבינו בתמורה לנזיד עדשים, ואנחנו צריכים לעשות הכל על מנת למנוע את זה".

אומן ברסלב יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד