ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר דברי הבלע

קנס של רבע מיליון שקלים הוטל על פרופ' מוטי רביד

רשות המיסים הטילה קנס (כופר) על מנהל בית החולים מעיני הישועה לשעבר פרופ' רביד בגין העלמות מיסים בין השנים 2010-2014. הקנס מחליף את ההליך הפלילי

קנס של רבע מיליון שקלים הוטל על פרופ' מוטי רביד
פרופ' מוטי רביד צילום: צילומסך ערוץ 13

רשות המיסים הטילה קנס (כופר) בגובה של רבע מיליון שקלים בגין העלמות מס על פרופ' מוטי רביד, מי שכיהן עד לפני מספר חודשים כמנהל בית החולים מעיני הישועה ונאלץ להתפטר לאחר שדיבר בגנותם של החרדים בכלי התקשורת.

העלמות מס המדוברות לפי רשות המיסים, התרחשו בין השנים 2014-2010, בסכום מס של 250 אלף שקל, בהן השתמט מתשלומי מע"מ.

חוקי המס קובעים שניתן לסיים תיקי חקירה בגין העלמות מיסים על-ידי תשלום כופר, שמחליף את ההליך הפלילי. ברשות המיסים ישנן 'ועדות כופר' שדנות בתיקים השונים.

סכום הכופר שעל רביד לשלם, מצטרף לסכום העלמת המס שאותו הוא גם נדרש לשלם למדינת ישראל. הוועדות כאמור, בוחנות את התיקים ומחליטות אם לקבל או לדחות את בקשת העוסק הנישום לכופר.

כזכור, לפני מספר חודשים, שעות בלבד לאחר שהשמיע דברי בלע כנגד הציבור החרדי ועורר זעם ברחוב החרדי וגם בקרב ההנהגה הפוליטית החרדית, מנהל בית החולים מעייני הישועה התפטר מתפקידו.

בהודעה מטעם בית החולים נמסר: "הנהלת בית החולים מעייני הישועה מביעה צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ' רביד שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט".

עוד נמסר כי בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ' רביד את התפטרותו בפני הנהלת בית החולים. "לאור התקופה הקשה והמאתגרת בה נמצאת מערכת הבריאות, מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים. הנהלת בית החולים מודה לפרופ' רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים".

 

פרופסור מוטי רביד רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד