י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בקיא בהלכות קניין

עו"ד הגוי שקנה את החמץ במשך שנים - נפטר

עורך הדין ג'ון בראון שהיה בקיא בהלכות קניין כסף וקנה את החמץ  במשך שנים אצל הרב מרדכי וויליג, בריברדייל, ניו יורק, מת הלילה בגיל 88

עו"ד הגוי שקנה את החמץ במשך שנים - נפטר
הגוי שקנה את החמץ הלך לעולמו צילום: באדיבות המצלם

עורך הדין ג'ון בראון שהיה קונה את החמץ במשך עשרות שנים אצל הרב מרדכי וויליג, בריברדייל, ניו יורק, הלך לעולמו. עורך הדין היה בקיא בהלכות קניין כסף בכל הנוגע למכירת חמץ. עדיין לא נקבע לאיזה גוי ימכרו השנה את החמץ.

כל שנה במכירת חמץ, עורך הדין ג'ון בראון ייחס את אריכות הימים שלו וההצלחה הגדולה שלו לטובת העזרה לקהילה היהודית. בשנה שעברה, בגלל הקורונה, מר בראון לא קנה את החמץ, השנה ב-6 בפברואר עורך הדין הוותיק שהיה אוהב ישראל גדול, הלך לעולמו לאחר עשרות שנים בהן קנה את החמץ.

עורך הדין היה אוהב ישראל גדול, הוא היה קונה את החמץ אצל הרבה רבנים בניו יורק, במיוחד במנהטן, ובריברדייל, הגוי הזה היה קונה את החמץ כמעט מכולם, כל שטרות החמץ על שמו עדיין, והשנה ימכרו לגוי אחר, אך עדיין לא נקבע למי.

בהודעה שיצאה מאיגוד עורכי הדין נאמר. ג'ון ג'וזף בראון הלך לעולמו בגיל 88, בשיבה טובה בביתו בקווינסברי ב-6 בפברואר 2021. הוא נולד בעיר ניו יורק ב-28 באוגוסט 1932, הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת פורדהאם בשנת 1956.

בהודעה נאמר עוד: "הוא זכה לכבוד במשך עשרות שנים לשמש כקונה הלא-יהודי של "חמץ", או מוצרי לחם אסורים, במהלך תקופת הפסח מצד רבנים ברחבי העולם. הוא מילא תפקיד זה עד 2020".

מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד