י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רצה להצטרף לחמאס

בסיום התפילה: צעיר תכנן לרצוח יהודים מחוץ לבית הכנסת

משטרת סינגפור עצרה צעיר מקומי בן 20 שתכנן לבצע פיגוע בבית כנסת ברחוב ווטרלו. המקרה התגלה לאחר ששר הפנים של סינגפור סיפר על כך במהלך ביקור תמיכה בקהילה היהודית

בסיום התפילה: צעיר תכנן לרצוח יהודים מחוץ לבית הכנסת
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

צעיר בן 20 מסינגפור תכנן להשתמש בסכין כדי לתקוף ולהרוג יהודים שיוצאים מבית כנסת, הוא ניסה להבריח נשק מחו"ל, כך דווח משרד הפנים במדינה.

המפגע התכוון לרצוח לפחות שלושה יהודים באמצעות סכין ארוכה מתוך הנחה שיצליח להרוג גם ישראלים ששירתו בצה"ל.

האיש שנעצר הוא אמירול עלי, הוא היה חלק מכוחות הצבא הסינגפוריים (SAF) ונעצר בפברואר האחרון, הוא תכנן לרצוח שלושה גברים יהודים לאחר תפילת ליל שבת בבית הכנסת 'מגן אבות' ברחוב ווטרלו.

המחלקה לביטחון פנים (ISD) במדינה מסרה ביום רביעי (10 במרץ), כי הצעיר זעם על הסכסוך הישראלי פלסטיני, ולדבריהם הוא היה ממוקד בשלושה גברים שחשב ששירתו בצה"ל.

עוד נודע, כי הוא גנז את תוכניות התקיפה שלו פעמיים, מכיוון שהיה מודאג מכך שהוא לא יצליח למות "מות קדושים" אם ייעצר ויגזר עליו מוות לאחר הפיגוע. במקום זאת, הוא תכנן לנסוע לעזה כדי להצטרף לזרוע הצבאית של החמאס במאבקו נגד ישראל. כך דווחו כלי תקשורת מקומיים.

זהו המקרה השני של פיגוע טרור שסוכל במקום תפילה בחודשים האחרונים. בדצמבר האחרון, סטודנט בסינגפור רדיקלי בן 16 תכנן לתקוף שני מסגדים בסמבוואנג ובוודלנדס ולהרוג מוסלמים שהגיעו להתפלל.

השר לענייני פנים ומשפט, ק. שנמוגם אמר ביום רביעי כי חלק גדול מהקהילה היהודית הם אזרחי סינגפור, והם שרתו בצבא הסינגפורי, שנמוגם הוסיף כי אמירול נעצר לא בגלל שהוא מזדהה עם העניין הפלסטיני, אלא משום שרצה להרוג כאן אנשים חפים מפשע כדי להראות את תמיכתו בפלסטינים. "זה היה משפיע מאוד על ההרמוניה הדתית כאן".

במהלך הביקור של מנהיגים מוסלמים בבית הכנסת, אמר השר: "זה לגמרי בסדר לתמוך בעניין הפלסטיני, אבל זה לא בסדר להסתובב ולהרוג אנשים".

"אם הוא היה מצליח בתוכניותיו, ההשלכות מבחינתנו היו חמורות מאוד. זה מעבר לאובדן של שלושה אנשים, או כמה שהוא היה מצליח להרוג. ככל הנראה זה היה מעורר איבה גדולה יותר, חוסר אמון, בין גזעים שונים. ודתות בסינגפור". עוד צויין כי משפחתו הקרובה לא היותה מודעת לתוכניות ההתקפה שלו.

לפי הפרטים, הוא ערך לפחות שני סיורים ליד בית הכנסת בין אוגוסט לתחילת אוקטובר 2019, במהלכם זיהה מקום לאורך הקיר החיצוני של בית הכנסת בו יכול היה לארוב לקורבנותיו. בדצמבר 2020 הוא תכנן שוב לרצוח יהודים, אך בחסדי שמים הוא לא הצליח.

סינגפור טרור עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד