י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההתעללות נמשכת והח"כים שותקים

כעבור שבוע וחצי: בן הרבי, אב לילד חולה, עומד בפני גירוש נוסף

לא די בהתעללות שחווה בימי הפורים כשנאלץ לבלות כאחרון העבריינים בנתב"ג עד לגירושו חזרה לארה"ב, בנו של אדמו"ר, עומד הערב בפני גירוש נוסף, לאחר שכבר השיג את האישורים הנדרשים, בעוד אשתו וילדיו, בהם חולה - אושרו להיכנס | המשפחה זועמת על הנציגות החרדית

כעבור שבוע וחצי: בן הרבי, אב לילד חולה, עומד בפני גירוש נוסף
אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן / פלאש 90

הרב דוד הורוביץ, בנו של האדמו"ר משענדישוב וחתנו של האדמו"ר משומרי אמונים ירושלים, עוד שוב בפני גירוש לארה"ב, זאת לאחר שרק לפני מספר שעות הגיע לארץ. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בפורים האחרון הגיע ארצה בן האדמו"ר, יחד עם ילדיו ואשתו - שלהם אזרחות ישראלית. כניסתו סורבה וכניסתם אושרה לאחר מאמצים מרובים, בשל העובדה שלהם ילד חולה ל"ע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כעת הוא ניסה לחזור ארצה פעם נוספת, אך כניסתו סורבה על ידי ועדת החריגים. הוא פנה לועדת ההשגות וכניסתו אושרה, אך כשהגיע לארץ נאמר לו כי הם רואים שהטפסים שלו תקינים, אך נראה כי מדבור בטעות של ועדת ההשגות ועליו לחזור חזרה לארה"ב. בינתיים, הוא כלוא בנמל התעופה.

כזכור, בן האדמו"ר היה כלוא בנתב"ג החל מיומיים לפני פורים. אשתו וילדיו שהם בעלי אזרחות ישראלית הורשו להכנס לאחר מאמצים מרובים, מאחר שיש לו ילד אחד חולה ל"ע, ואשתו בעלת האזרחות הישראלית אמרה שהיא לא נכנסת בלעדיו, לאחר שעות של מתח ולחץ הכניסו אותה ואת הילד החולה והתינוק למלון דן פנורמה בירושלים, והוא נשאר בנתב"ג.

בערב פורים מרוב לחץ ובלבול התמוטט האברך ופונה לבית החולים תל השומר, שם קיבל נוזלים והוחזר לנתב"ג. בנתב"ג לקחו לו את הדרכון והמסמכים כמו גם את הטלפון האישי.

הרשומות בנתב"ג טענו כי הוא היה חלק ממזייפי האישורים מוועדת החריגים. האברך מצדו טוען כי כלל לא פנה אל וועדת החריגים ואין בידו שום אישור. לטענתו חברת 'יונייטד' שהפעילה את הטיסה הסתפקה באישורים שהיו בידיו על מקום בידוד בארץ וכדומה. במוצאי שבת - ליל שושן פורים המשולש הוא גורש לארה"ב.

מקורבו סיפר אז בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי כל הפניות לחברי הכנסת החרדיים וגורמים נוספים נענו במשיכת כתף, או בחוסר יכולת לעזור. אך דמות אחת מפתיעה הצליחה לגרום לאשר הכנסת מגילה ואוכל כשר לחג הפורים והיא הגברת יפה דרעי, רעייתו של שר הפנים.

עוד סיפר מקורבו, כי בהוראת רב הוא נזקק לאכול במהלך צום תענית אסתר לאחר החולשה הרבה והמתח הנפשי בו הוא היה שרוי. הוא ביקש אוכל, ואכן הרשויות בשדה התעופה הביאו לו. לשאלתו האם מדובר באוכל כשר? התברר שהביאו לו אוכל בכשרות מינימלית שאינה מספקת. וכך יצא שהאברך היה שרוי בצום ממושך בנוסף ללחץ והמתח הגדול לאחר אשפוזו.

עסקן המנסה לסייע לרב הורוביץ זועם הערב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואומר: "לאחר מסע מפרך וטלטלה קשה שעברו על הרב הורוביץ בשבועיים האחרונים, וכאשר סוף סוף נחת בשנית בישראל עם אישור חדש ומאומת שקיבל מאת ועדת החריגים, עוכב הרב הורוביץ במעבר הגבול ע"י קציני ביקורת הגבולות ובראשם מר אמנון שמואלי הממונה על אישורי הכניסה, ומתוך רשעות ונקמנות הוצא נגדו צו איסור כניסה לישראל וגירוש ממנה, תוך החזקתו במעצר עד לגירושו בפועל".

אותו עסקן מספר כי "הרב הורוביץ, אזרח ותושב ארה"ב אב לששה ילדים, ביניהם פעוט עם בעיה לבבית קשה הדורשת טיפול צמוד של האב, הגיע לישראל עם כל בני משפחתו לרגל שמחת הנישואין בבית חמיו האדמו"ר משומרי אמונים ירושלים".

לדבריו, "לקראת נסיעתו ארצה, הצטייד הרב הורוביץ באישורי כניסה לו ולבני המשפחה אשר הושגו לו ע"י עסקן אשר טיפל לו בביורוקרטיה הדרושה לשם כך".

"עם הגעתו ארצה עם בני משפחתו, יומיים לפני חג הפורים", מגולל אותו עסקן באזני 'בחדרי חרדים', "עוכבו הנכנסים במעבר הגבול בשל חשש לזיוף מסמכים ע"י חלק מהנוסעים בטיסה. בשל כך החליטו בביקורת הגבולות לגרש ללא כל חקירה ובדיקה את כל הנוסעים החרדים שהיו על הטיסה לארה"ב, למעט נשים וילדים. אשתו וששת ילדיו של הרב הורוביץ הוכנסו לישראל, ואילו האב חויב לחזור לארה"ב".

עוד הוא מזכיר כי "באותו ערב הובהל הרב הורוביץ לבית החולים שיבא בשל קשיי נשימה שתקפוהו ובשל כך פספס את הטיסה שהמריאה באותו לילה. מבית החולים הוטל במעצר בנתב"ג עד לטיסתו חזרה לארה"ב. הרב הורוביץ שהה במעצר למשך חמשה ימים מלאים כולל ימי הפורים, ללא אוכל ראוי וללא ביגוד וללא כל תנאים סבירים הומניטריים עד למועד הטיסה הבאה לארה"ב".

לטענתו: "כל ניסיונות הסיוע עלו בתוהו, ובכלל זה תחנונים ובקשות שהוגשו בפני גורמים שונים במשרד הפנים, שר הפנים אריה דרעי וכל חברי הכנסת מאגודת ישראל, לפעול למענו של הרב הורוביץ אשר נכלא על לא עוול בכפו, כאשר עד עתה לא הוצגה כל הוכחה לכך שהמסמכים שבידו היו מזויפים, ומכל מקום האשמה ודאי לא הייתה תלויה בו.
בקושי רב ואחר מאמצים רבים הצליחו עסקנים לארגן שהרב הורוביץ ישמע את קריאת המגילה מתוך חדר מעצרו בנתב"ג".

"הרב הורוביץ גורש לארה"ב כעבור מספר ימים, שם החל להתארגן להגיש בקשה מחודשת, הפעם מבלי לסמוך על עסקנים אלא בכוחות עצמו, תוך המצאת כל האישורים הנדרשים ועל מנת לשהות לצד אשתו וילדיו השוהים בישראל.
ביום חמישי האחרון 4/3/2021 התקבל סוף סוף האישור המיוחל מאת ועדת החריגים, והרב הורוביץ התכונן לנסיעתו ארצה תכף אחרי שבת. בדלפק הבידוק, אושרה עלייתו של הרב הורוביץ למטוס, אך בהגעתו לכבש המטוס, עצרוהו אנשי הביטחון של אלעל וסגרו בפניו את דלת המטוס, תוך חיובו לחזור על עקבותיו".

עוד הוא מספר: "אמש הצליח הרב הורוביץ סוף סוף לעלות על מטוס ארצה, ונחת היום בצהריים בנתב"ג, שמח וטוב לב על הפגישה הצפויה לו עם בני משפחתו אחר פירוד של שבועיים ואחר טלטלות קשות. עם הגעתו לביקורת הגבולות, המתינו לו כבר הפקידים ומשנוכחו לראות כי בידיו אישורים תקינים כדת וכדין מאת ועדת החריגים – החליטו להתנקם בו ולהוציא נגדו צו חדש לאיסור כניסה לישראל מחשש לשלום הציבור אשר אושר ע"י שר הפנים אריה דרעי, תוך החלטה על גירושו לאלתר והחזקתו שוב במעצר עד למועד גירושו".

לדברי העסקן הזועם: "צו שכזה ניתן בד"כ כנגד עבריינים כבדים המנסים להימלט ארצה מאימת הרשויות בחו"ל, אולם בביקורת הגבולות חרגו ממנהגם והחליטו להתעלל ברשעות ובסאדיסטיות ברב הורוביץ בכל דרך אפשרית וללא כל הצדקה לכך. בני המשפחה נאלצו את שירותיו של עו"ד בכיר בתחום ההגירה, אשר עתיד לנקוט בהליך משפטי בהול לשם הכנסתו של הרב הורוביץ לישראל".

מטעם בני המשפחה עצמה נמסר בתגובה לסאגה: "הזוי הדבר, שבשל כתבה מכפישה בערוץ 12 קופצים את ידיהם כל חברי הכנסת החרדים מטיפול בדבר, והחמור מכל שר הפנים אשר נותן יד להתעללות אכזרית זו. אנו מתחננים בפני כל מי שיש בידו לעזור ולסייע לשחרר את הרב מהמעצר ולבטל את ההחלטה המקוממת הזו".

נתב"ג כניסה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד