י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בלתי מתקבל על הדעת"

כך פועל השר לבלום את הענקת הפרס לפרופסור

ועדת הענקת פרסי ישראל שניתנת מזה שנים רבות ביום העצמאות, בחרה בין הייתר בפרופסור ממכון ויצמן. אולם שר החינוך שמעניק את הפרס כנהוג מתנגד לכך לאחר שגילה כי האיש תומך בתנועת החרם על ישראל BDS. אין בסמכותו של השר להתערב או לפסול מועמד ולפיכך פנה לוועדה שתשקול בשנית

כך פועל השר לבלום את הענקת הפרס לפרופסור
יואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) בצהריים כי "טרם התקבלה החלטה סופית לגבי תחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב" באשר לזהות מקבל פרס ישראל בנושא זה, אולם הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל, חושף את הדרמה מאחורי המשפט התמים.

על פי הדיווח של סגל, בשבועות האחרונים החליטה הוועדה להעניק את פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך ממכון ויצמן, על פועלו בנושא סיבוכיות חישובית, אולם שר החינוך יואב גלנט מביע התנגדות לבחירה באיש.

פרופסור גולדרייך חתום על פנייה לפרלמנט הגרמני לבטל את ההכרה בתנועת החרם על ישראל, ה-BDS, כתנועה אנטישמית ואף הגדיר את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה.

בשל כך השר גלנט מעוניין לבטל את הבחירה, אולם על פי פסיקת בג"ץ, לשר החינוך אין סמכות להתערב בהענקת הפרס. יתירה מכך, בג"ץ קבע כי ההחלטה על הענקת פרס לא תתחשב באמירות של המועמד.

לאחר שנבלם חוקתית, פנה השר לוועדה וביקש מחבריה לשקול שנית את הבחירה. "מצב הדברים שבו הפרופסור יקבל בידו האחת מהמדינה את הפרס היוקרתי ביותר, ובידו האחרת מקדם את ענייניה של תנועה החותרת תחת קיומה של ישראל - הוא אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת".

יואב גלנט עמית סגל חתן פרס ישראל BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד